Gå til innhold

Hjelp


lurerlurer

Anbefalte innlegg

Får litt panikk når det kommer til svangerskapspenger osv. Skjønner uansett ikke mye av det om jeg prøver å lese meg til svar på NAV.

Jeg er utdannet helsesekretær, men jobber kun som vikar på legekontor, og litt som vasker. Har en inntekt med alt fra 5 tusen til 15 tusen i månen, alt fra hvor mye jobb jeg har. Spørsmålet mitt er da: Hva har jeg krav på den dagen jeg går ut i svangerskapspermisjon? Må jeg jobbe 6 av di sist 9 måndene for å i det hele tatt få penger når jeg går hjemme? Noen som er flinke på å forklare dette for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jobbe min. 6 av de 10 siste mnd før du går ut i permisjonen. Det spiller ingen rolle om du er fast ansatt eller vikar. Du tar da de 6 mnd iløpet av de 10 siste mnd du tjente best i, da inntekten din variere som du sier. Dette blir da grunnlaget for hva du vil få i svangerskapspenger. Så det smarteste du kan gjøre nå er å jobbe så mye du kan, så du får mest mulig igjen..

Det står også endel inne på gravid og student med endel smarte tips iifht deltidsjobbing..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...