Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Når gravide røyker blir det ofte forkalkninger i morkaken, og det kan de se på UL. Hvis du røyker bør du opplyse om dette på UL sånn at de kan sjekke morkaken ekstra nøye!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 De kjenner det nok på lukta av deg når du kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Man kan tydlige se på kvinnen at de røyker, man kan anta under UL røyking ved lite fostervann/morkakesvikt/dårlig fostervekst. Når ungen er født ser man med en gang om det har vært utsatt for røyking i mors liv. Fostervannet kan man se det på, og ikke minst morkaken. Den forteller det meste. Ingen ting er så trist som en morkake full av infarkter på grunn av mors røyking.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Det er vel ingen i 2010 som røyker under svangerskapet vel??? B A R N E M I S H A N D L I N G!!!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Nei! Men de kan se forkalkninger på morkaken som kan komme av røyking når de undersøker morkaken etter fødselen. De sjekker blodgjennomstrømningen til morkaken når de utfører ul, er denne nedsatt kan dette komme av røyking. Men forkalkninger og dårlig blodgjennomstrømningen kan komme av mye annet enn røyking også.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Graviditet hvor mor røyker er et høyrisikosvangerskap. Viktig å opplyse om at man røyker, så blir man fulgt opp grundig.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Venninna mi sin baby slutta å vokse de to siste månedene før fødselen, så JA, det kan man se. Dette er faktisk barnemishandling før babyen er født, så slutt å røyke! Jeg hadde selv røuka i ti år før jeg ble gravid, men slutta på dagen da jeg ble gravid. Eller hadde jeg vært en dårlig mor.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 De som ikke klarer og slutte og røyke når de har et barn i magen er svake. Og de burde aldri fått barn. Hver gang mor tar et sug av røyken ynker babyen seg inni magen.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Mente marihuana ikke vanlig røyk..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Hold de private meningene deres foer dere selv. Jeg røyka under svangerskapet, og det vistes ikke i det heletatt på morkaka- og hadde fostervann så rent som vann.
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 For noe tøys. Man kan ikke se det på ungen eller fostervannet, det er bare propaganda fra damer med litt for mye fritid:) de ser det ofte på morkaken, men ikke alltid, fordi blodgjennomstrømmingen er dårligere enn på de fleste andre.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Ja, det ser de på UL. Det så de på meg, før jeg fødte, og tro meg, jeg røyket ikke mye. Neste svangerskap blir røykfritt, for dette svangerskapet var ikke bra, (svangerskapsforgiftning og gikk ned 3 kg isteden for å legge på meg) men fikk heldigvis en frisk unge.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Er nok litt opp og ned.. hos noen ser man hos andre ikke. Kommer sikkert ann på hvor mye man har røyka og hvor ofte. Jeg røkte i mitt siste svangerskap og gutten min kom til termin og veide 4.5 kg og morkaka var fin.. Missfarget fostervann derimot kan komme av maaaaange andre ting en røyking. Fks. svangerskapsforgifting.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 I løpet av tiden rett etter fødselen og på barsel ble jeg spurt 3 ganger om jeg røyker(!) - nesten som om de ikke trodde på meg. Men jeg røyker altså ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 Neida, du er trygg, babyen lider i stillhet uten at noen får vite det, så bare slapp av.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #17 Skrevet 15. februar 2010 Ja, tenk om du kunne si det samme om blodet til babyen din, 20:13? Det hadde vært fint det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå