Gå til innhold

Engelen min er blitt syk :-(


Caity<3

Anbefalte innlegg

Huff, han har omgangssyke..

Huff jeg er helt i villråde jeg!

I tillegg er jeg selv syk og vi er ikke hjemme.

Nå vil vi hjem til Pappa...

 

Noen som har tips?

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, uff....

Vi har hatt en periode med sykdom her også. Noe oppkast, tett nese, mye snørr, sår hals med sur hoste og mye grining......

Slitsomt men det går over....vi fant ut at det beste var å prøve å få henne til å sove mest mulig og få i henne nok væske....

Heldigvis er vi her nå enedlig så og si friske!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff- stakkar dere!

 

omgangsjuka er forferdelig å ha, både for store og små, men som småbarnsmor gjennom noen år har jeg lært litt.

 

ha bøtta klar i tilfelle du ikke rekker å løpe til badet, slik at du kan lure den under engelen hvis han kaster opp. det kan spare deg for klesvask.

 

ha også en håndduk under hodet hans som tar unna det verste hvis han kaster opp i søvne, det sparer også litt vask.

ha også en bøtte med vaskevann-og fille til å ta unna uhell med det samme slik at du kan begrense lukta litt:)

 

har han diare, ville jeg ha smurt stumpen med vaselin eller tilsvarende for å hindre at det blir " etseskader " og passet på at han ikke ligger med avføring i bleien.

 

småttisene blir veldig fort dehydrert, så det er viktig å tilføre rikelig med væske.

da storesøster var 11 mnd hadde hun kraftig omgangsyke, der hun ikke klarte å beholde noe, hverken fast føde, vann eller morsmelk.

legene anbefalte eplemost blandet med farris uten kullsyre slik at hun skulle få i seg både sukker og salter. i tillegg hadde de erfaring med at blandingen var lettere å holde på en annen drikke. vi ble anbefalt å gi det slik:

 

- en teskje

- vent å se i ca 10 min om han holder på det før du gir han en til

-vent i nye 10 min, hvis det går bra kan du øke mengden gradvis

 

har ikke erfaring med 6-7mndinger, vet ikke om det er ok å gi denne blandingen, men tror det!

kontakt HS eller lege hvis du er usikker, men jeg tror jeg ville ha gitt det hvis poden IKKE har holdt på mm,

 

gir du engelen fast føde, hold deg til fiberfattig kost som er lett å fordøye, feks

loff, hvit spaghetti osv

 

vær obs på dehydrering, vanskelig å se på små barn så ta kontakt med lege med en gang du er bekymret!!!!!!!!!!!!!!!

 

kan ellers trøste deg med at da vi lå for noen mnder siden og studerte innsiden av bøtter og toalettene i huset, ble vi friske i løpet av 6 timer.

da var hele familien syk, uten lillemann, heldigvis.

 

så forhåpentligvis er dere snart friske!

 

god bedring:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange flotte tips!!!!

Heldigvis virker det som om det går raskt over her i gården også.

Jeg er helt fin igjen:-)

Mini er fortsatt litt uggen virker det som, dårlig matlyst etc..

men forhåpentligvis frisk og rask i løpet av dagen.

 

Veldig glad for å ha juli-klubben altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre dere er på bedringens vei altså! Ikke gøy når de minste blir syke nei.

 

Du har fått så mange gode tips over her, så vil bare ønske god bedring til store og små! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff...

Nå har han virkelig begynt å bli syk.

Klarer ikke å holde på noen ting stakkars liten...

Han har ikke matlyst, og når jeg endelig får i han litt, så kommer det rett opp igjen.

Dette er ikke gøy! har så vondt av han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffuff! Har ikke erfaring med så små syke barn. Men det som hvertfall er kjempeviktig er å forsøke å få i han nok væske. Dersom du ammer er det bare å tilby han puppen så mye som mulig - også til kos. Hvis ikke er det bare å kjøpe inn juicer og å forsøke å gi det og vann. Dersom du får i han noe - f.eks brød, så gi brød. Ikke forsøk å variere så mye - gi han det han har lyst på.

 

Jeg håper lillegutten din blir bra snart. Det er forferdelig når de små er syke! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...