Gå til innhold

Mange som fortsatt jobber fullt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 100 % som sykepleier. Har fått tilrettelagt til bare dagvakter og ikke helg. Gått bra så langt, men begynner å få litt vel mye kynnere. Hvis jeg går litt fort gjennom korridoren strammer det til med en gang.. Og masse på ettermiddagen/kvelden også til jeg får satt meg ordentlig ned når snuppa på 1,5 år har lagt seg. I tillegg verker rygg og bekken, men ingen direkte smerter.

Tenker om det er på tide med en liten sykemelding, 20-30% kanskje?

Samtidig har jeg lyst å holde ut siste 5 ukene før perm. Veldig mange sykemeldt på avdelingen min nå, inkl. avd.leder.. (pga personalkonflikter) Så det er hektisk med mange ekstravakter på jobb og jeg føler jeg MÅ stå på. Samvittighet er noe dritt as.

Hvordan funker det å jobbe for dere som ikke er i perm enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg jobber også som sykepleier, men har kun 75 % stilling. Det går greit, men merker at det skal bli godt å bli ferdig om 2-3 ukers tid (har siste vakten 4 mars!). De tilrettelegger veldig fint for meg også, kun dag og aften, men gått mest dager vel og merke, og nå de siste ukene er det en ekstra når jeg er på jobb i uken også. Begynner også å merke kynnere nå ja! På min avdeling er det ikke mange sykemeldte og alle de andre er veldig flinke til å passe på at jeg ikke gjør noe tungt. Men vet jo at når jeg er på jobb så blir det mer på resten, men nå hjelper det jo at det er en ekstra de siste ukene. Men det er viktig å tenke på at vi kan gjøre masse annet, ikke sant? Det er det jeg tenker. Så er det jo sosialt og hyggelig å være på jobb, og tida går så mye fortere :) Hvor lenge har du igjen å jobbe?

Skrevet

Hei, Jeg er fortsatt i jobb 100%, men har ingen spesille plager. Har 8 uker igjen. Både dette og forrige svangerskap har gått veldig greit. Jobbet fult ++ til perm startet sist og det blir nok det denne gangen også om formen fortsatt er bra.

Høres ut som om du har noen plager og kan ha det godt med en delvis sykmelding. Du er ikke ansvarlig for at andre er syke, har du behov for å jobbe mindre synes jeg du skal det. Du vil trenge energi etter fødselen også, og ikke bra for deg & mini om du sliter deg ut nå.

Flott at du føler ansvar for jobben, men høres ut som om du trenger litt vile selv :-)

Skrevet

Hei, takk for svar :-) Jeg har 5 uker igjen å jobbe. Har møte med bedrifthelsetjenestens jordmor og avd.leder på ons. Skal ta det opp da. Hvis avd.leder kommer. Hun er aktivt sm, men ikke på jobb..

Jeg har egentlig bra tilrettelegging hvor jeg skal jobbe med andre ting enn stell, er dokumentasjonansvarlig bl.a. Men når nesten alle de faste er sm eller ringer syk på morgenen, kan jeg liksom ikke melde meg ut heller. Blir litt mye kjenner jeg. Hører til historien at jeg fikk denne jobben selvom jeg sa jeg var gravid på intervjuet, føler derfor jeg skylder dem å stå på og jobbe ut til permen begynner...

Skrevet

Du skylder ikke arbeidsplassen din mer enn det du gir.

Jeg har også stått på som rakkern for å vise at svangerskap ikke er ensbetydende med mye sykdom og unnasluntring, jobber i omsorgsyrket. Men det er ingen som står ved enden og takker deg med lovord og fete bonuser.

Jeg har to uker igjen til permen starter, 1. mars, og i dag har jeg hatt min første svangerskapsrelaterte sykedag. Kroppen begynner å si ifra at det tempo jeg kjører i ikke holder stort lenger. Jeg har fått time hos legen min neste uke, og da tenker jeg faktisk be om sykemelding siste uka. Fordi jeg gidder ikke mer, rett og slett. Orker ikke komme hjem fra jobb og være så kjørt at jeg bare blir liggende resten av dagen. Orker ikke å bli så sliten at jeg blir gretten og sur på sambo fordi jeg har brukt all energi på jobb. Orker ikke å se på den kleshaugen vokse seg utover badet fordi jeg bruker fridagene mine på å hente inn igjen energi.

I utgangspunktet var planen å jobbe frem til permisjonen, og det er vel en god innstilling. Men kjenner du at det er på tide å ta det roligere så LYTT til kroppen!

Skrevet

Jobber som sykepleier jeg også, 85 % pluss litt ekstra, så det er vel tilnærmet full tid. Sliten og det er tungt, men enn så lenge er det utholdelig. Mye sykefravær hos oss også, så jeg holder ut for ikke å belaste avdelingen ytterligere (vet det ikke er mitt problem da men), i tillegg har jeg sykepleierstudent som må følges opp og det er enda 5 uker til hun er ferdig. Jeg er 31 fullgåtte uker i dag, og kjenner det skal bli godt å gå ut i permisjon om 6 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...