Sommersnupp:) Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Hei! Er det noen av dere som konisert? Hva tenker dere eventuellt om dette nå i svangerskapet, og tar dere hensyn til dette? Hører så mye forskjellig om svangerskap etter konisering, og vil jo helst ikke la meg skremme, mens på andre siden er det jo greit å ta noen forhåndsregler om man kan det:)
nikita.nr4 Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 jeg er konisert og fått for tidlig med begge etter det. hadde veer som jeg fikk medesin for. var og innlagt en stund for livmortappen var utflatet. de kom 6 uker for tidlig begge men var frisk og fin. i det første sv.sk. fikk jeg ingen oppfølging men fikk god oppfølging med den siste. var inne flere ganger til innvendig ultralyd, og ble tatt godt vare på. du burde få jordmor til og følge deg opp slik at du føler deg trygg. hvis du ikke får det må du si fra hvisdu får plagsomme kynnere for på meg var de effektive rier og ikke kynnere. jeg får god oppfølging denne gangen også og det er jeg glad for. lykke til
babybel Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Jeg er også konisert. Jeg gikk til lege på sykehuset men dette var fordi vi hadde problemer med å bli gravid ikke ang konisering egentlig. men jeg hadde samme lege som også hadde konisert meg. han sa at det ofte er helt normale svangerskap etter konisering. Han fortalte om ulike behandlingmetoder de tidligere brukte men som ikke var effektive. Jeg hadde et helt normalt svangerskap etter dette og fødte normalt til terminen. de var obs på at jeg var konisert men mest når de sjekket modning og sånt på sluttet. De sa at livmortappen kunne kjennes hardere ut enn hos de som ikke var konisert og at en derfor kunne tro at modningen ikke var kommet så langt som den egentlig hadde. Det viktigste er vel at de følger med og kjenner på livmortappen innimellom kanskje? Snakk med legen om det så føler du deg tryggere!!!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Hei. Ble consiert for 1.5 år siden. Fikk beskjed om at extra oppfølging av livmorhals ikke var nødvendig. Har en del kynnere da, men det hadde jeg med de andre barna og for mange år siden. Men blir de for ille får de ta en sjekk på meg.
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 jeg har konisert 2 ganger, fikk første mann 16 dager før termin så gikk kjempe fint dette.. husker de målte livmorshalsen i uke 28 og da var den på 1,8 cm skulle vært 4 cm. men det gikk fint det, han satt jo nesten til termin.. nå er jeg gravid med nr 2 og spent på om jeg går til termin denne gangen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå