lille-line Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 lurer på hvorfor så mange vet hva babyen er vekstestimert til? blir man henvist hvis SF.målene er høye? eller hvordan har dere kommet dere dit? lurer VELDIG på hvor stor min baby her, i å med at min svigerfamilie er veldig lange,og har vært veldig store ved fødselene... min samboer ble tatt med keisersnitt 6 uker før tida, men var godt over 2,5kg førrde.... men jeg har ikke noen unormalt høye SF-mål-heller,da...
vero:o) Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 det er vel bare hvis sf målener er mye over normalen....åsså eventuelt tidligere barn....min baby var stor..fødte 13 dager over...derfor skal jeg inn men bare 10 dager før termin...om jeg eventuelt må settes i gang... men jeg hadde ikke unormalt høye sf mål fordetom babyen var stor da...
♥Bubble♥ Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Det er somregel høyt SF mål som gjør sånn at man får vekstestimering, eller noen andrekomplikasjoner. Skulle gjerne ikk vist hvor stor babyen min er den er aaaaaaaalt for stor Min JM sa til meg at fars vekt og lengde ikke har så veldig mye å si på hvor stor babyen er, er mere du og din side som spiller inn
lille-line Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2010 okeij...men det hørtes fint ut for min familie er som de fleste andre finnmarksfamilier kort og små ;P heheh
HippieChic Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Vel.. mitt sf mål har ligget høyt hele veien nesten(helt i ytterkant av det grønne feltet), fikk beskjed av jordmor nå i uke 35 at det er fordi frøknen ligger så høyt. Barnet er visst lite/normalt. Og det er også svaret jeg har fått på vekstestimering. Har vært 3 ganger, målt av 3 forskjellige og alle har målt forskjellig :-p Men siste måling var hun helt "normal". Det er virkelig ikke til bli klok på. hehe Men ihvertfall, mitt poeng er at du må ta disse målingene litt med en klype salt. joda, de kan nok se om du får et barn på 3kg eller 5 kg+ . (og det er jo greit å vite sånn ca Sf målingene er vel noe de gjør mest for å følge utviklingen til barnet, at det følger sin egen kurve og vokser som det skal Lykke til ihvertfall!
Trultemor73 Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har vært hos jordmor i dag. Hun sa at det var veldig sjelden de tok inn noen til ultralyd for å sjekke veksten til babyen. Det er enda sjeldnere de velger å sette igang fødselen, sa hun. Hun jobber på sykehuset også, så hun vet nok det (dvs. det sykehuset jeg skal føde). Sist fødte jeg 17 dager før termin og babyen veide 4450 gram og var 52 cm. Målene på kurven er de samme denne gangen også. Bare så vidt over kurven. Så det virker ikke som om de setter igang om jeg skulle gå til termin. Da får jeg vel en baby på over 5,5 kg, tenker jeg. Satser på at fødselen starter av seg selv, når babyen er stor nok. Lykke til alle sammen.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 jeg har litt høyt Sf-mål, men det er mye pga av at jeg hadde noen ekstra kilo på magen før jeg ble gravid. Jeg fikk ca vekstestimering på 3d ultralyden i uke 29. så holder han kurven sin så blir han 3200-3300g. men det er jo vanskelig å si:-) Han svever nok litt ut av normalkurven sin:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå