Gå til innhold

Hva er den ultimate kaka?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker noe annet enn gulrotkake og Oreokake denne gangen! Kom med forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ostekake.

 

250 gram didgestive kjeks. (Knuses)

120 gram smør. ( smeltes å knas sammen med kjksen)

ha alt over i rund form med bakepapir)

 

2 beger med tine kremost ( naturell)

125 gram melis ( blandes til slett krem)

2 ts vaniljesukker

1 beger med kremfløte ( vispes til krem)

1 beger lett rømme. ( blandes med den pisket kremen)

 

Bland så i ostekremen.

 

1 pakke sitrongele 1/2 mengde vann som vist på pakka.

 

Hell og rør sammen med ostekremen.

 

Hell alt over i forma og settes i kjøleskapet. denne kan stå natta over til kremen har blitt stiv.

 

Deretter tar du en pakke med jordbær eller bringebær gele. Bruk 4 dl vann istede for 5 dl som vist på pakka. Avkjøl litt før du heller geleen over kaka forsiktig. Settes i kjøleskapet til geleen er stiv.

 

Denne kaka er en slager på alle sammenkomster hos oss. Frisk og god. :-)

Skrevet

Syns også ostekake er knallgodt.

 

Samtidig er jeg veldig glad i bakverk, en krans av noe slag, med makronfyll eller kanel/sukker/smør med melis oppå. :)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...