oleanna2005 Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Jeg ønsker noe annet enn gulrotkake og Oreokake denne gangen! Kom med forslag.
Lillesnuppis Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Ostekake. 250 gram didgestive kjeks. (Knuses) 120 gram smør. ( smeltes å knas sammen med kjksen) ha alt over i rund form med bakepapir) 2 beger med tine kremost ( naturell) 125 gram melis ( blandes til slett krem) 2 ts vaniljesukker 1 beger med kremfløte ( vispes til krem) 1 beger lett rømme. ( blandes med den pisket kremen) Bland så i ostekremen. 1 pakke sitrongele 1/2 mengde vann som vist på pakka. Hell og rør sammen med ostekremen. Hell alt over i forma og settes i kjøleskapet. denne kan stå natta over til kremen har blitt stiv. Deretter tar du en pakke med jordbær eller bringebær gele. Bruk 4 dl vann istede for 5 dl som vist på pakka. Avkjøl litt før du heller geleen over kaka forsiktig. Settes i kjøleskapet til geleen er stiv. Denne kaka er en slager på alle sammenkomster hos oss. Frisk og god. :-)
Brunost Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Syns også ostekake er knallgodt. Samtidig er jeg veldig glad i bakverk, en krans av noe slag, med makronfyll eller kanel/sukker/smør med melis oppå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå