Gå til innhold

Droppe potetene?

LOTP i Barneparadis<3<3<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har laget fiskegrateng for første gang og lurer på om det ikke er smør på flesk med poteter ved siden av? Bedre med andre grønnsaker siden det er makaroni i gratengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg det holder med revet gulrot.

men så er jeg ikke fan av kokte poteter heller da.

Skrevet

pleier alltid å ha kokte poteter ved siden av jeg da, i tillegg til råkost.. Synes liksom ikke makaronien i gratengen gjør samme nytta... Men viktig med smeltet smør over.. Nam, ble sulten jeg...

Skrevet

potet må til, og revet gulrot+ smeltet smør:o)

Skrevet

Uten synes jeg, men nå har vi sluttet hekt og bruke potet, pasta og ris da. Er jo bare tomme kalorier og vomfyll, og dropper man dem kan man spise mye mer av det som faktisk er godt. Vi bruker forkjellige grønnsaker til (gjerne frosne, veldig lettvindt), blomkål og brokkolistappe og kanskje salat (gjerne begge deler.) Myyyye bedre. Poteter er oppskrytt (synes jeg :-))

Skrevet

Jeg droppet potetene og takk for det. For kun 1 barn og meg endte opp med middag så her er 3/4 av gratengen igjen:(

Skrevet

Poteter er da ikke bare vommfyll.

De inneholder både vitaminer, mineraler og fiber. Klart du kan få i deg det på andre måter også, men poteter er en enkel måte å få i seg nyttige næringsstoffer for oss vanlige mennesker. (Vanlige i den forstand at vi liker tradisjonell mat)

Skrevet

Vi har alltid potet til. Restene kan du enten fryse, eller så kan du steke plukkfisk i morgen, dvs steke poteter og grateng i stekepannen. Kjempegodt. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...