venter mars-jente Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Spørsmålet sier vel sitt. Er førstegangs og gruer meg mest til dem... Er det pause mellom dem eller kommer dem som hagel etter hverandre? Takk for svar ) Gleder meg sååå til å hilse på jenta vår! :-D
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Jeg hadde pressrier i 30 minutter. Husker ikke hvor tett de kom, men det gjorde ikke vondt mellom. Eneste var helt på slutten, rett før hodet "poppet" ut, det stod vel i spenn i åpningen, det var vondt og da skreik jeg. Men sånn utover det gikk det hele veldig fint;) Kjenner jeg gruer meg mer denne gangen i grunn, for nå har jeg et barn fra før så klarer liksom ikke se for meg at det går an å finnes et annet lite vesen enn nettopp han vi har nå. Så fokuserer mest på selve fødselen i grunn. Med nr én fokuserte jeg mest på å endelig snart få møte babyen min. Håper den tanken kommer ettersom tiden nærmer seg;) Lykke til, det går nok så fint så!
ღMadame_mim ღ Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Jeg er også førstegangs. Jeg gruer meg mest til åpningsriene jeg!! Man kan jo risikerere å gå i evigheter med kjempevondt og være sikker på at NÅÅ må åpningen ha blitt stor, så får du beskjed om at "det er 2 cm åpning". Huff det er mitt mareritt!! "Gleder" meg faktisk til pressriene jeg, de er tegn på at det hele snart er over og jeg skal etter lang tids venting endelig få møte jenta mi :-)
vero:o) Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 pressriene er vel det som er minst vondt....:)verre de før
Tyra01 Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Kan faktisk ikke huske at pressriene gjorde vondt i det hele tatt jeg...! Når de kom, var det mest hardt arbeid, og presse alt man kan Jeg hadde et lite opphold mellom hver pressrie, og når jeg kjente at det kom en til, var det bare å samle seg og ta i så hardt jeg kunne igjen... Så det var egentlig først helt til slutt når hodet kom ut at jeg kjente noe smerte synes jeg. Men dette er kanskje forskjellig fra person til person
Lizzi 79 Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Jeg hadde vondt mellom riene med min første, så tror dette er veldig individuelt. Hadde vondt i korsryggen, og var egenltig der jeg fikk alt "presset".
*SmurfeMamma* Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 jeg har akkurat født nå.. og press riene var det absolutt værste for meg... helt gruuusomt!!!!!!!!!!!! men de varer heldigvis ikke så lenge, er vel max en time man får presse.?? og ja, det er vondt mellom hver ri, for hode står å sprenger på..:S jeg pressa vel i en 10 min og det var de værste 10 min noen sinne... kjennes ut som alt revner der nede (revna ikke), særlig når hode står i åpningen, og hos meg kom først hode ut, så kroppen på neste press rie... fikk totalt panikk.. men gud for en fantastisk følelse når dette var over:):) en fødsel er veldig individuell, og man kan ikke sammenlikne med noen andre. Jeg har født to ganger og for meg var pressriene det verste begge gangene. men absolutt verdt all smerte:)
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Pressriene er de "beste"! Da gjør du noe aktivt istedet for å ligge å få "bank" :-)
vero:o) Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 å det er vel forskjellig da,men de fleste jeg har snakka med sier de ikke merker noe til at de er verre,heller mere befriende... jeg hadde forresten pressrier i 1time og 45 min....de klippet meg og tok han med tang til slutt..etter flere mislykkede forsøk meg sugekopp... mulig derfor jeg ikke kjente når det sprengte på da siden de drog han ut...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Nei, jeg hadde ikke vondt mellom pressriene, men var totalt utslitt og sleit med å unngå besvimelse. Selv om jeg hadde intense, vonde åpningsrier i 14 timer og pressrier i bare 3 kvarter, var pressriene de absolutt verste for min del. Dette fordi jeg hadde svake rier og derfor måtte gjøre mye av pressejobben selv- ble totalt utmattet, det var vondt og jeg måtte puste i hanske osv for å ikke svime av. Så selv om åpningsriene var vondere i styrke/ intensitet, syntes jeg faktisk det var ganske greit å stå ved prekestolen og puste og jamre meg gjennom dem, det var først når pressfasen startet at brølene kom;)
Reflexia Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 på pressriene så skjer det lissom litt mer og man vet man er i innspurten=) for min del ganske ålright...førstemann var ute etter tre pressrier..og ja,det var pause mellom de...
Ladybird1982 Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 Kan ikke huske at det var så vondt mellom pressriene, men de kom ganske kjapt etter hverandre. Husker at jeg var mest overrasket over at jeg aldri kjente hvor babyen var "i løypa" kjente liksom ikke hodet eller noe. ..og plutselig kom hun ut som en champagnekork. Jeg var litt skuffet over at jordmor aldri fortalte meg underveis "hvor langt" det var igjen. Forstår at det kan være litt vanskelig, men tenker litt sånn -"nå ser vi hodet"-kommentar. Jeg fødte fort og fikk en baby på 3 kg.
bittelill Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Jeg hadde ingenting vondt mellom pressriene, det var en stor lettelse når jeg kom så langt. Da kunne man være normal og skravle og glede og kose seg imellom Lykke til!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 kan bare snakke for meg selv: pressa i 1,5 time... var ikke vondt mellom pressveene FORUTENOM de 2 siste når hode sto i åpninga og på neste kom resten av kroppen. Sleit med å få¨han langt nok ned siden han var stjernekikker.. derfor det tok så lang tid, men slapp heldigvis sugekopp i siste liten...
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Nei, det var ikke vondt mellom pressriene:-) Sov mellom dem jeg, var ganske sliten... Men klart det gjør vondt akkurat når hodet står i åpningen, men det er bare en bittebitte liten stund. Kjør på, og tør og overgi deg til instinktene under pressriene:-)
noninona Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 Jeg hadde ikke vondt mellom pressriene. Synes de var greie, da jeg kunne gjøre noe aktivt. Jeg presset vel i 1 1/2t uten å få henne ut og ble sliten. Det hele endte opp i tangfødsel. Det var heller ikke spesielt vondt, fikk masse godt smertelindring. Var veldig innstilt på å få jenta ut og med det fokuset gikk det helt greit :-) Ikke behagelig, men heller ikke vondt ;-)
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 Riene før jeg fikk begynne å presse var vondere enn når det var tid for å presse litt, da kunne jeg endelig jobbe med kroppen (istedenfor å holde igjen siden jeg følte jeg måtte på do og ikke hadde særlig lyst til å gjøre i buksa...) Men hadde vondt der hodet sto mens det var på vei nedover mellom riene da.
v <3 <3 <3 Skrevet 16. februar 2010 #18 Skrevet 16. februar 2010 alle sa til meg at det var bare å glede seg til pressriene......det var enn befrielse å få de.......DET ER IKKE SANT....jeg .fikk helt panikk, fordi du ikke hadde noe kontroll i det hele tatt og riene kom som haggel...var sikker på at jeg skulle dø... hehe!! men det er jo seff veldig forskjellige fra person til person..men ver forberedt på begge deler..endet synst du det e helt ok eller så gjør du det ikke!!
pippis mamma Skrevet 16. februar 2010 #19 Skrevet 16. februar 2010 Det gjorde ikke vondt mellom pressriene. Jeg fikk se med speil hva som skjedde mellom de siste riene. Først hårtustene som stakk ut i åpningen, etter neste riene fikk jeg se hodet helt ned til skuldrene, og rien etter der fikk jeg henne rett opp på brystet - fantastisk! Pressriene var ikke det verste, var selvfølgelig vondt, men synes riene før man fikk lov å presse var 10 ganger verre.
August gull Skrevet 16. februar 2010 #20 Skrevet 16. februar 2010 Går helt fint! Det er en smerte som går over.. tenk kun på det!! Jeg syns også riene i perioden før jeg fikk gjøre noe selv -og presse var verre. Når du tror du ikke klarer mer og tenker nå dør jeg, -så er du jo nesten ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå