Gå til innhold

Kan vi bruke Canesten krem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inne i vedlegget står kontakt lege. Men er det nødvendig, vet at det er det siden jeg akkurat har gått på penicilin.

På applikator for tablett står st det ikke skal brukes av gravide, så er det meningen vi ikke skal bruke krem står det vel på den oxo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I pakningsvedlegget jeg leste sto det at man bare skal bruke stikkpillen, men UTEN applikator. Altså bruke fingrene. Og ikke kremen.

Stusset selv, for jeg mener jeg brukte kremen sist jeg var gravid, og at andre her inne har fått beskjed om å bruke begge deler av legen sin.

Ringte og snakket med kontorsøøster, og vi fant ut at det ikke var noen klar advarsel i felleskatalogen, men at man helst ikke skal smøre inni skjeden, kun utenpå.

Skrevet

Sist jeg gikk gravid var jeg mye plaget, og fikk beskjed av legen at det bare var å bruke både krem og pillen. Men ikke bruk applikatoren til innføring.

Skrevet

Jeg bruker kun kremen etter anbefaling fra lege. Han sjekket nettsiden for legemidler og der sto det svart på hvitt fra produsentens side at pillen ikke skal brukes under graviditet. Hurra for kremen sier nå jeg! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...