Gå til innhold

saksforberedende møte


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer der? og kommer dommeren med anbefalinger om hva han/hun mener er best?

 

hva skjer på møte hos den sakkyndige? Noen som har vært borti sakkyndige i bergen? hvordan de jobber, tenker osv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er barnefordeling det er snakk om, bør du regne med at dommeren forsøker å se om det er grunnlag til å inngå et forlik. Han eller hun vil ikke anbefale noe annet enn at dere blir enige.

 

Dersom dere ikke kommer til enighet, blir det oppnevnt en sakkyndig. Vedkommende får mandat til å observere deg og barna (samt motparten og barna), og å innhente opplysninger fra skole, barnehage, helsestasjon, fastlege osv. Alt for å skaffe seg et inntrykk over saken og dens kompleksitet.

 

Alle sakkyndige jobber utifra hva som er barnas beste. Av og til tar de feil, men ofte er de på sporet.

 

Lykke til!

Skrevet

jenta er 12 år. Faren har ikke sett henne på 3,5 år. Har prøvd å kontakte moren flere ganger uten hell... har hatt mye sykdom i fars nye familie som har gjort at han ikke har orket noen rettslik kamp med mor.

 

den sakkyndige har avtalt møte nå før det første saksforberedende møtet.

 

far og datter hadde et flott forhold før. Far ønsker å kunne få kontakt igjen med datteren og at hun får møte sine to halvsøsken. I følge mor vil ikke datteren møte far. Dette skjønner vi godt, men mye av grunnen kan også være pga manipulering fra mor sin side. Datteren blir nemlig gla dersom noen fra fars familie ringer, men da tar gjerne moren telefonen fra datteren...

 

Far må ikke nødvendigvis ha samvær , men vite at det er dattern selv som bestemmer og ikke minst få lov til å få levere julegaver og bursdagsgaver....

Skrevet

??

 

Hva dreier denne saken seg egentlig om? Fast bosted eller rett til samvær?

 

Mulig mor har manipulert, men far vil få store problemer med å ha forholdt seg passiv ovenfor datteren i så lang tid, selv om det er alvorlig sykdom i nær familie.

 

Samtidig har far og datter rett til å ha en relasjon, og når hun har blitt såpass gammel som hun nå er, vil hun ha litt å si selv, også. Men det er desverre slik at dersom hun nekter (og selv om det er pga mors manipulasjon), stiller far svakt pga. den passiviteten han har utvist gjennom den seneste tiden.

 

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...