Gå til innhold

En perfekt avslutning!!! (laaang fødselhistorie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var altså min karriere som gravid over, og vi sitter her med en perfekt 4. mann... En liten (stor) gutt som har fått navnet Matheo!!!

3 dager før termin begynte fødselen lørdag morgen kl 05..

Med alle de 3 store har fødselen begynt med rier, og vannet har blitt tatt helt på slutten, men denne morgenen, skulle jeg på en av mine nattelige dobesøk, og da jeg hadde tisset en skvett kom det et lite "knepp" i magen, og det kom sildrene enda mer.... Heldigvis hadde jeg lest her inne at et knepp betyr vannavgang...men jeg ble litt satt ut og satt der og sa bare HMMMMMMMMM høyt for meg selv et par ganger.....he he... så tok jeg et håndkle mellom beina og vrikket meg inn i sengen til sambo for å vekke han på en veldig skånsom måte:)

Dette er sambos første, så når vi kom opp i stuen og fant rieteller på nett, ble han litt smånervøs når det bare var 3-4 min mellom riene...de varte ikke lenge, og var heller ikke vonde,men etter 1 time ville han reise til KK (Bergen) siden vi har nesten 1 time kjøring..

Der tuslet vi inn dørene i det de åpnet, og fikk beskjed om å bare ta heisen opp til storken. Ingen sparketest eller mottak??- Ting har forandret seg siden jeg fødte sist for 10 år siden.

Da vi kom ut av heisen ble vi møtt av en snill jordmor som nettopp var kommet på vakt, fikk et føderom. Målte åpning-3 cm. og så var det bare å tusle rundt i ring der inne og bruke tyngdekraften.. fra halv 8 til halv 9 trasket jeg spor i gulvet der inne... kjente riene tok seg opp, men fremdeles ikke vondt.

halv 9 måtte jeg ha prekestol som jeg hang i, for nå begynte vondten... veldig vondt!!! Hadde ønske om å føde i badekar, så det ble fyllt opp, og kl 09 var jeg sikker på at nå var jeg nesten fullt åpnet, så skuffelsen var stor da jeg bare var 4 cm, men veldig tøyelig...

Krabbet opp i badekaret, og herlige himmel hvor godt det var!!! Riene kom tett, men ble mye mildere..

i 40 min var sambo fantastisk... spylte med varmt vann på korsryggen, tørket med kald klut på skuldrene og nakken og fikk tatt bilder samtidig!!

>Kjente etter hvert tykketrang, men klarte å kontrollere det med å holde panna på badekarskanten å telle til 10 mens jeg ulte og pustet så vannet sprutet rundt ansiktet...

Kjente hodet presset seg nedover og fikk beskjed om å bare følge kroppens signaler...ingen måling av åpning eller noe...

Fikk kjenne på hodet idet det stod i åpningen, og der forsvant alle rier.... Resten ble presset ut på vilje, og jeg tok i mot han selv der han kom svømmende ut i vannet...

En ekte liten vannmann, født kl 09,53, under en time etter det bare var 4 cm åpning... 3945g og 51 cm.

Jeg lå i en time og ventet på at morkaken skulle komme etterpå, men den satt bomfast og det ble bestemt at jeg måtte operere den ut...men jeg spurte om jeg ikke kunne få sitte på toalettet å prøve å presse den ut en siste gang, og da klarte jeg det!!! Akkurat samtidig som jordmor ringte til operasjonstuen: LYKKE!!!

Etterpå har vi bare kost oss... Fikk et familerom på storken, så da fikk pappaen også være der til dagen etterpå og vi kunne reise hjem sammen.

Nå er vi en herlig familie på 6, og storesøskene på 13,12 og 10 er kjempestolte!!!!!!!!! Venter bare på at melken skal komme ordentlig i gang.

Lykke til dere som snart skal føde....det er så verdt det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer så mye! :)

Må si jeg gleder meg til vannfødsel :)

Gjest Mangebarnsmamma
Skrevet

Så flott historie! Gratulerer:)

Skrevet

Gratulerer :) koselig historie...

Skrevet

Så vakker og kontrollert fødsel! (Håper jeg kan klare noe tilnærmet, mistet helt hodet i smertene sist.)

Gratulerer med nr 4, og takk for at du delte historien din!

Skrevet

Gratulere masse :D

Håper jeg også får tid til badekar denne gangen... alle gode ting er tre ;D

Skrevet

Gratulerer så masse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...