Gå til innhold

HJELP!

Håp~~J99~G03~J10~~

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble plutselig livredd for å føde... Har aldri vært redd for å føde før, å har født 2 barn fra før! Nå kjenner jeg at jeg gruer meg skikkelig!! Men ikke for selv fødselsforløpet, men for at min kjære ikke skal tørre å være med, de 2 andre barna jeg har er ikke hans, og deres far var nesten ikke inne i rommet engang når jeg hadde smertene, så jeg er livredd for å ligge der alene... å ingen er der med trøstende ord!

men han sier han skal være der hele tiden, men klarer ikke å stole på det! Hva skal jeg gjøre? Flere som tenker slik?

Men regner med alt går fint, men hvorfor får jeg slik redsel for da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff! Felt å måtte være redd for sånt :o Det er bare hormoner ;) det vil gå over :) og stol på mannen din , eller gi han juling hvis ikke!

Skrevet

De går bedre nå, men det var ille i morrest! :S Men skal tenke positivt jeg...! har jo vært igjennom dette før :)

Skrevet

hehehe! jeg hadde det på samme måte, bare at det var med fødselen då.. satt her forje uke og såg alle episodene av jordmødre som gikk på nrk! Etter å ha sett noen episoder der, da ble jeg redd for å føde, nesten litt hvertfall! hehe.. men er vekke no! gleder meg sånn til å holde babyen i armene mine :D dessuten, hvis din mann ikke vil være med, så har du nok en snill slster eller bestevennine som stiller opp :D Var selv med i min beste vennine sin fødsel, for faren til ungen ikke ville ha noe med henne å gjøre :o så jeg vet hvordan mannfolkene har det mens de ser på oss føde ;) hehe.. men men :D GLEEEEEEEDER MEG!

Skrevet

Jeg har tidligere hatt et noe anstrengt forhold til hele dette opplegget med fødselen, men etter å ha sett og grint mine rørte tårer igjennom hele jordmødrene-serien på NRK, kjente jeg at jeg faktisk nesten gleder meg. Om det går an;) En veldig bra serie som fremstiller fødselen som en udramatisk, og veldig vakker seanse!

Nå får vi se...dette blir min første fødsel, så vi får krysse fingrene for at det blir en bra opplevelse. Mannen min har desverre intet annet valg enn å stå der ved min side, med eller uten bevissthet ;)) Men skal nå alliere meg med en god venninne likevel, i tilfelle jeg blir nødt til å reise avgårde mens han er ute på vift. Så kan han komme til innspurten!

Jeg var selv med på fødselen til min lillesøster, og med en venninne. Veldig intense greier!!! Tror det blir noe helt annet å være den som faktisk skal igjennom det....

Skrevet

Ja, jeg har jo vært igjennom 2 fødsler, så jeg vet hva jeg går til.. men mannen min har lovt meg å være med, å det MÅ han holde! jeg vet bare at jeg SKAL ha epidural! hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...