Jente08+guttespire 10 Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Hei, Jeg er 21 uker i dag og har i utgangspunktet ingen voldsomme plager (heldigvis) men jeg er så trøtt og sliten HELE tiden.... Var 1 uke på ferie for en stund siden og ble et helt annet menneske med en gang. Skal til jordmor i morgen og tenkte å ta en prat med henne om det, men merker at jeg synes det er for fælt og skulle bli sykemeldt allerede nå... Selv om det kanskje bare er snakk om 20-30%. Det bør vel legges til at jeg har ei lite frøken hjemme på 21 mnd som krever sitt og en mann som aldri er hjemme før nærmere 18.00. Så ettermiddagene blir lange av og til.... Er det noen her som har noen tanker og meninger om dette??? :-)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Noen blir fryktelig slitne av sv.skap. Jeg var helt ødelagt sist. Var NØDT for å sove på formiddagen, hvis ikke hadde jeg så vondt i hodet når klokka ble 3-4 at resten av dagen var ødelagt.. Denne gangen er jeg også veldig sliten, men litt mindre enn forrige gang. Prøver å hvile når sønnen min gjør det(han er 16mnd og jeg er hjemmeværende nå). Ta godt vare på deg selv. For om du presser deg for hardt i graviditeten, så blir du bare verre og utslitt når du skal føde..
Live-engangtil Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Jeg synes du skal ta godt vare på deg selv og lytte til det kroppen forteller deg. Jeg tror ikke du vil tjene noe på å presse deg altfor hardt mens du er gravid (det gjør man ofte nok ellers). Samtidig kjenner jeg også godt følelsen av dårlig samvittighet for å eventuelt måtte bli sykemeldt tildlig i svangerskapet. Og det er jo bra - at man HAR den samvittigheten mener jeg - press den bare ikke for langt. Det er lurt å snakke med jordmor om dette - hun kan sikkert komme med noen gode innspill Lykke til da:-)
Jente08+guttespire 10 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2010 Takk for innspill jenter.... Det er rart med den samvittigheten... Men som Live-engangtil sier så er det bra at den er der! Viktig å ikke sykemelde seg for hva som helst... :-) Vi får se hva JM sier og mener i morgen, heldigvis har jeg en veldig fink og koselig JM som er enkel å snakke med.... Ha en fin dag dere! :-)
Emmilo Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 I mine to første graviditeter stod jeg på som bare det og nektet å bli sykemeldt til tross for at både JM og lege sa jeg måtte. Denne gangen er jeg allerede 100% sykemeldt grunnet utbrendhet, bombe, og en liten depresjon på det hele. Så nå gir jeg blaffen i dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb. Nå forstår jeg at jeg må ta ting med ro, ellers så knekker jeg. Så hør på kroppen din og prøv å ta det med ro er mitt tips.
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. (Og jeg er 26 uker på vei) Og jeg var hos jm på torsdag, men hun hørte ikke på meg.......... *sukk* Mente bare at jeg måtte få målt jernlageret ved neste kontorll hos legen om tre uker...... Jeg er svimmel og trøtt, og har hatt en knallhard helg med nesten fraværende energi. Jobbber "bare" 50%, som fort både blir 60, 70 og 100% enkelte uker. Mye kvelder og helger, samtidig som jeg er hjemme med tulla vår på 2år......... Jeg angrer på at jeg ikke satte hardt mot hardt på sist kontroll. Ja, jeg må få sjekket jernlageret, men jeg må og få ta det litt roligere i forhold til jobb....... Har heldigvis en lege som er forståelsesfull og grei. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg sykemeldt meg, jeg kommer til å ringe legen før neste kontroll om det blir "verre"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå