assisi Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Enten er man bekymret for for lite bevegelser og liv eller motsatt. Om det går an da. Er i uke 21 og har kjent knøttet i mange uker. De siste to ukene virker det som om han rører på seg nesten hele tiden. Sover han aldri? Eller er det bevegelser han gjør i søvne? Er han urolig?Har han det ikke bra? Eller skal man tolke "liv og røre" som utelukkende positivt.. Koser meg med det for all del, men noe søvnmønster ser det ikke til at han har, og jeg vil jo gjerne ha et rolig barn!!!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Hehe, har tenkt den tanken selv. Han i magen min turner dagen lang, er jammen ikke mange gangene jeg ikke kjenner han, kan til og med kjenne han når jeg går. Og hver gang jeg setter meg ned og slapper av blir det full fres inni magen Kan ikke huske det var såå mye liv sist gang, var litt nå og da gjennom dagen, endel om kvelden bare. Og han sov godt når han ble født Får håpe at det ikke har så mye å si hvordan de er inne i mangen og hvordan søvnmønsteret blir utenfor
SpongeBob Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Var inne på Babyverden etter å ha lest innlegget ditt, og der sto det på uke 21 at "Fosteret er i begynnelsen av denne uken 19 uker gammelt. Det er svært aktivt og har fremdeles god plass i livmoren. Du kjenner sannsynligvis mange av bevegelsene, men ikke alle. Nå som fosteret kan sove, vil det sakte men sikkert få rutiner rundt dette. Men ikke forvent at de passer overens med dine egne. Både fostre og små barn har en tendens til å bestemme døgnrytmen selv. Du oppdager gjerne at fosteret er aktivt når du legger deg." Det er kanskje litt tidlig å begynne med ADHD-medisinering;-) Har en hyperaktiv knott i magen selv, men begynner sakte å se at det er et visst mønster i døgnet hans...
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Min første var helt VILL i magen. Men da han kom ut, så var han kjemperolig og bare snill dagen lang Så er ikke alltid at de oppfører seg likt i magen som utfor;) Mener forresten at jeg hørte en gang at de ungene som var rolige i magen, ble urolig utfor og motsatt.. Men om dette bare gjaldt når de var babyer, og om det i det hele tatt stemmer, er jeg ikke sikker på.. Men ville nok slappet av så lenge du kjenner liv..
06.06.10 Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har en turbo i magen har vert veldig mye liv helt fra jeg kjente det første gang så ble bekymret for å få en turbo baby,men de to siste dagene har det vært veldig stille vi må snakke og dytte på henne for å få et spark,så nå er jeg redd for at hun ikke har det bra....jeg er i uke 25.
LettBris Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 hehe som om jeg skulle skrevet det selv... Med første var det nesten ingen liv, hun var ekstremt rolig. Nå er det full rulle - kjenner han "hele" dagen :-) vet ikke hvordan man skal tolke det?
Minimags -07 og mai -10 Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Satt akkurat å tenkte på dette med spinn ville babiser og ekstremt rolige selv... Forrige baby turna dagen lang og var "hyper" hele tiden, men denne gangen er det så mye mindre liv... Jeg er jo bare vant til mye bevegelser, så denne gangen er jeg nesten litt bekymret... men det er vel normalt....... Jordmor sa på ultralyd med førstemann at urolige babyer i magen blir urolige utenfor magen.. og i vårt tilfelle stemte det Denne gangen får vi vel en mer "bedagelig anlagt" baby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå