Mamma's Magic Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har to tidlige spontanaborter bak meg (uke 6 og 8), og sliter med å ha troen på at det skal gå bra denne gangen. Mener ikke å være negativ eller å spre frykt, men jeg synes det er veldig vanskelig. Jeg har ikke egentlig en dårlig følelse, men jeg klarer heller ikke å nyte graviditeten. Synes i grunn det hele er slitsomt og nervepirrende. Jeg har vært på UL i uke 7, 9, og 12, og hørt hjertelyd hos jordmor i uke 13 og 15, så jeg burde jo være beroliget, men nå som jeg er i uke 18, og UL er i morgen, er jeg rimelig frynsete. Selv om det er UHYRE sjelden å se her inne på BIM at noen har negative opplevelser på ordinær UL. Tenk hvis det ikke er noe liv der inne?? Og tenk hvis den lille er alt for liten, og noe er galt, jeg har nesten ikke mage... Nei huff, skummelt er det! Noen som har det på samme måte?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 hei på deg. Skal på ul til torsdag og har d heeelt likt som deg. Mistet jo i ma uke 14 i sommer så redselen sitter igjen ja! Har og vært til ul i uke 7,9 og 12/13 og hørt hj.lyd hos lege uke 15. Jeg kjenner jo også liv så burde jo være ganske rolig nå da og magefølelsen er jo god. men allikevel er det som om noe skurrer i bakhodet mitt, tenk om han/hun ikke er frisk osv? Men vi får bare tenke på at det går bra med de aller fleste og at dette gjelder oss og denne gangen. Ønsker deg masse lykke til. Er sikker på at det vil gå bra m deg! klem
Mamma's Magic Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2010 Hvis du kjenner liv, går det HELT sikkert bra! Det gjør ikke jeg, dessverre... Ingenting i det hele tatt, det bekymrer meg selvsagt også... Men men... takk for lykkeønskninger, og det samme til deg. Vi får satse på at det går bra!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Ikke bekymre deg om du ikke har kjent liv enda. Dette er mitt 4 sv.skap så merka liv tidlig denne gangen. ellers merker ikke de fleste liv før fra uke 19 ca. er kun 1%sjanse for at det har gått galt hos deg nå med tanke på fine ultralyder og hj.lyd i uke 15. Jeg er ikke så bekymret for at den er død, men at den er så syk at den må det hvis du skjønner!! Men blir godt å få det overstått. Og går helt sikker fint,men har man mistet så ligger alltid ting i bakhodet og man klarer ikke nyte sv.skapet slik man burde. tenker på deg. Kom m oppdatering! klem
superspent75gravid Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Heisann, jeg skjønner akkurat hva du mener!!! Jeg har en tidlig sa i uke 6 bak meg, pluss at jeg hadde en liten blødning i uke 9 i dette sv.skapet.. Jeg var på ul i forbindelse med den, og alt var bra. MEN, jeg klarer ikke å slappe av og tenke at alt er bra. Jeg skal også på ul i morgentidlig kl 8.30, og er skikkelig redd for at det er noe galt med babyen eller at den er død eller noe:( Det er skikkelig vondt, så hvis alt går som det skal i morgen tror jeg at jeg endelig kan la sv.skapet synke inn, og nyte det!! DET skal bli deilig:)) Vi krysser fingre for at det går veldig bra med oss begge!!! TVI, TVI:)) Du får oppdatere hvordan det gikk da:))
Alt-er-mulig Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Hei Mamma's Magic (og Katta 76) Tenkte jeg bare skulle komme med en liten gledesmelding til dere! Jeg har selv vært gjennom SA før uke 12, og ble forferdelig dårlig! En sånn opplevelse setter en støkk i oss som har vært gjennom det... Nå er jeg 22 uker på vei med en herlig liten prins som tydeligvis har det som plommen i egget der inne. Jeg var et komplett nervevrak de 12 første ukene. Trodde etter det at NÅ ble alt sikkert mye bedre, men neida. Etter hver legekontroll var jeg alltid lettet, for så å bli like engstelig noen dager senere...Det var faktisk vanskelig å glede seg, kjenne på lykken og virkelig TRO at denne gangen skulle det gå bra. Jeg gruet meg forferdelig til UL på sykehuset, men, vi hadde en fantastisk opplevelse og det var først da jeg virkelig skjønte at her er alt som det skal, organer, hjerne, hjerte osv ble nøye sjekket og selv om vi var i "koma" hele dagen sank det inn en gang på kveldstid. Nå gleder vi oss mer enn noen gang og kjenner liv innimellom også... Jeg tror det er helt naturlig reaksjonsmønster vi har, men husk at det er viktig å prøve senke skuldrene litt. IKKE gru deg til UL i morgen. Hvis du har vært på så mange kontroller som du sier (og jeg var i forkant også) så vet vi at hjerte banker og alt er vel! Gled deg, det er en FANTASTISK opplevelse!! LYKKE TIL!
Mamma's Magic Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2010 Takk for svar, jenter! Godt å lese noen beroligende ord. Da satser jeg på en fantastisk opplevelse i morgen (svette, svette)! Lykke til dere også Klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Tusen takk for beroligende ord Alt-er-mulig. masse lykke til videre i sv.skapet.
Erle79 Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Man blir helt nervevrak når man har vært gjennom noen aborter tidligere. Jeg har habituell abort og var helt ødelagt i første trimester av dette svangerskapet. Uten de tidlige ukentlige ultralydene vet jeg ikke hvordan jeg skulle kommet meg gjennom det. Men vet du hva, alt snudde seg etter den ordinære ultralyden. Da fikk jeg, for ørtende gang, beskjed om at alt var helt normalt med dette svangerskapet, og da begynte jeg å tro på det selv. og etter den tid har alt bare vært fryd. Nå er jeg i uke 26, kjenner liv hver eneste dag, og da er det mye lettere å nyte det. Jeg er sikker på at alt er i den skjønneste orden på ultralyden deres også, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå