Gå til innhold

Nå har jeg hostet i over to uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært ganske så forkjølet, tett i nesen og med varierende fra mindre ille til ganske heftig hoste i over to uker ... hoster mange timer hver natt .. begynner å lure på om all hostingen kan være skadelig for den lille, om det kan være en virussykdom?

Har ikke feber og går på jobb! Er jo uansett ikke noe jeg kan gjøre, kan jo ikke ta hostesaft eller sånt. Og virussykdom er det jo heller ikke noe å gjøre med?

Noen som har opplved lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyiler på at det er noe farlig om du ikke har feber.

Jeg har vært plaget med hoste som vedvarer etter forkjølelse er ferdig.

Fikk anbefalt noen pastiller på apoteket "Fribol Hoste/ halsdrops" som man kunne ta selv om man er gravid. Smaker grusomt men funker for meg i hvert fall :)

Skrevet

Hei!

Vi var faktisk på legevakten i går ettersom sønnen vår ikke har vært i form på over en uke. Han spiser dessuten ingenting. Eneste han har spist siden torsdag er rosiner... Drikker heldigvis litt men bleiene begynner å bli tørre de også... Allikevel har allmenntilstanden vært såpass at han har gått i barnehagen.

Nå kommer poenget... Legen sa at det var en epedemi i Oslo (sikkert andre deler av landet også). Virus, så de får ikke gitt noe medisiner for akkurat det. Flere andre barn var der men det var litt ulike symptomer selv om han mente de hadde det samme.

Sønnen vår har stygg hoste, vært litt varm (spesielt på kveld/ natt), spiser ikke, virker som har vondft i halsen og er slapp til tider (men du vet jo hvordan det er om du har barn selv: turbo i et øyeblikk og neste vil han bare sitte og slappe av). Henger veldig i, men har liksom ikke blitt kjempesyk av det.

Noen andre barn hadde derimot opplevd diare og oppkast. Meg og mannen har også følt oss ute av form (vondt i halsen og slapp). Jeg ble påvist virus jeg også. Har også pågått nesten en ukes tid for oss uten at det har blitt noe mer (sånn at man hele tiden lurer på om man skal bli ordentlig syk).

Er jo ikke sikkert at du har det samme, men da vet du i alle fall at det er i omløp i større skala. Hvis du føler deg ute av form så er det lurt å ta det litt med ro. I alle fall litt roligere tempo. Så slipper du en skikkelig runde med noe... =O)

Skrevet

Tusen takk for svar dere.

Jeg tror også det er virus og bare noe jeg må igjennom ... Hadde noe lignende i fjor vinter.

Jeg har heldigvis ikke smittet mann og barn (ennå?).

Prøver å ta det veldig med ro, er jo begrenset også hvor mye energi som er igjen etter dårlig nattesøvn og hoste etc. Kuttet ut trening nå disse ukene.

Skal prøve de halsedropsene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...