Gå til innhold

Røyking?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg røkte 5 i sv.skapet med min datter.

Jeg røkte nok litt over 10 i dette sv.skapet de 12 første ukene, men så sluttet jeg helt. (var ikke klar over at jeg var gravid)

Flerer av mine venninner har røkt "normalt" gjennom hele sv.skapet. Hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, og dette er mitt andre svangerskap hvor jeg gjør det.

Røyker vell normalt, men prøver og ikke kjederøyke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, og dette er mitt andre svangerskap hvor jeg gjør det.

Røyker vell normalt, men prøver og ikke kjederøyke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært no galt med mine barn etterpå.

Nå er hun eldste 3år da, men kan jo alltids komme allergier o.lo. Men ingenting til nå.

 

For å unngå krybbedød, ikke la dem ligge i samme seng som deg hvis du røyker. Kroppen skiller ut en del stoffer som ikke er bra, og la dem ha egen dyne, når du ammer på sengen.

Gi smokk, og ikke la dem ha det for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en røyk en gang i blandt under svangerskapet jeg også, han er nå altså 14 dager. Må si at for min del i hvertfall er det mye lettere å droppe røyken nå som han er kommet til verden, og ikke minst ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller røyka etter babyen er ute, da kan den iallefall puste selv og er ikke avhengig av luften du puster inn som gravid. Har lest at man reduserer oksygen til babyen med 48 % når man røyker i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1, ingen er perfekt! 2, det er mennesklig å feile! 3, det er ikke lett å slutte å røyke, selv om en baby i magen skal være verdens beste grunn! men når man er full av hormoner, og føler at ting ikke alltid går så bra, eller at man kanskje har mange plager i svangerskapet eller utrolig mange tanker om hvordan det blir når den lille kommer, så er det ihvertfall ikke lett å slutte å røyke!!

 

jeg har selv røyket i svangerskapet, og min lille gutt ble født for tidlig (ikke pga røyk) å han er helt frisk og fin, og har ingen feil eller mangler!!

ja det kan være lurt å kutte ned, og det gjorde jeg, men jeg klarte ikke slutte helt, for jeg tenkte veldig på det at jeg ville bli så utrolig stresset uten røyk, at det bare ville stresse baby`n mer enn om jeg tok noen få røyk i løpet av en dag, og det var faktisk min jordmor også enig i, og som sakt, så er lille gutt veldig frisk og fin, og han er til og med født for tidlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er svakt å "mobbe" henne som mener dere ikke bør røyke under svangerskapet, om at hun liksom må være så perfekt fordi hun ikke røyker når det vokser et lite menneske inni henne...

 

Jeg røykte selv, FØR jeg ble gravid. Røykte en del, fast hver dag. Før jeg tok graviditetstesten, da jeg skjønte at jeg sikkert var gravid, sluttet jeg tvert. ALLE klarer og slutte å røyke! Det er ikke noe man ikke klarer seg uten. Og, joda, jeg forstår alt dette med hormoner og at ting ikke føles så bra når man er gravid - slet selv veldig med meg selv. Men det er ALDRI en unnskyldning for det dere har utsatt fosteret/barnet deres for! Dere er ikke dumme - dere vet det ikke var bra for babyen, men det var likevel verdt det å ta seg den/de røykene...? Det skjønner jeg ikke at dere har hatt samvittighet til.

 

...og jeg er IKKE perfekt! Men det trenger man heller ikke å være for å la vær å røyke nar man har baby i magen... Man trenger kun sunn fornuft, noe de fleste er utstyrt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...