Gå til innhold

rart navn ?

minitromsø <3 Odinn <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

min samboer og jeg har sittet å diskutert navn. han har et sterk ønske om å viderføre bestefaren sitt navn; Bergeton, og jeg ønsker å bruke Odin.

tilsammen har blitt vi enige om å kalle mini (vist det blir gutt ) for Odin Bergeton...

hva mener dere om navnet ? kommer han til å bli ertet for mellom navne sitt ? :\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Odin er fantastisk fint synes jeg, min gudsønn heter det. Bergeton er ganske uvanlig, men synes jo egentlig det er litt stilig...Men trodde det var et etternavn først. Kanskje det kan bli tatt for det?

Min bestefar het Jentoft Marinius. Har hatt veldig lyst å kalle opp etter han, men føler ikke det er noe å ta tak i der...veldig vanskelig å finne en ok versjon av de navnene som passer til en liten gutt synes jeg. Kaller opp etter min fantastiske bestemor Liva dersom det blir en jente da.

Skrevet

Syntes det var kanskje litt merkelig, Bergeton altså.. Høres nesten mer ut som et etternavn :S

Men folk har jo veldig ulik oppfatning av navn da..

Skrevet

Synes det ble fint jeg med odin som fornavn!

fant dette på norskenavn.no

Popularitet: Omlag 10 personer i Norge har guttenavnet Bergeton som første eller eneste fornavn. (Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2005.)

Hvorfor ha ett navn som ALLE har?

Skrevet

Personlig liker jeg ikke Odin, men det er jo smaksak. Bergeton syns jeg var kult, klart man må bringe slektsnavn videre. :)

Skrevet

takk for alle svar :) syns også det er viktig å viderføre slekts navn. Odin er et navn vi falt for tidlig, så det blir brukt uansett. :) såda blir det Mia vist det blir ei jente, og Odin Bergeton vist det blir en gutt :)

Skrevet

..kjenner en liten Marinius og han er såå nydelig! -og dermed også navnet:)

Skrevet

Odin skal vår gutt hete også <3 hvis han er en odin når han kommer ut selvfølgelig :) men trenger dere og bruke begge navnene da? smaboeren min vil at gutten skal ha et skikkelig familienavn han også.. olvar.. (hehe) så jeg har sagt at vi kan tenke litt på det. evt ha olvar Odin på dåpsattesten. men aldri bruke det hehe for det er et av de styggeste navnet jeg har hørt hahahaha .p

Skrevet

Jeg digger det. Syns bare det er kjempestilig med et litt uvanlig navn. Odin Bergeton stemmer jeg lett til toppen :) Det finnes mer enn nok av navn som er opplagt søte og fine, men litt sjeldnere navn med tak i derimot må man lete godt etter! Bergeton må man liksom tygge litt på, og det er spennende. Et unikt navn til en unik liten gutt :)

Skrevet

Vi hadde lyst til å ha med Agaton som mellomnavn på barnet vårt hvis det ble en gutt. Syntes det er veldig morsom med litt uvanlige navn. Så gå for Bergeton:)

Skrevet

Både Odin og Bergeton er fine navn, men så liker jeg godt norrøne og gjerne litt uvanlige navn da :) Vi har både guttenavn og jentenavn klart, hvor guttenavnet er veldig enkelt å forstå, men ganske uvanlig..:) Hemmelig enn så lenge!

Skrevet

Navnet skjemmer ingen, sier min mormor, og jeg er så enig:)

Så arti at noen velger et utradisjonelt navn, selv valgte jeg å gi min sønn navnet Hilmar,etter min oldefar.Det ble mange reaksjoner på det,mest negative såklart....men nå er han blitt 7 år, og folk har beynt å beundre det "gamle" navnet hans:)

Skrevet

Ja, har blitt mange negative komentarer fra venner så langt. Familien har ikke sagt så mye,men frykter det kommer noen komentarer fra over..

Med min første sønn valgte vi noe så enkelt som Simon, men han jeg venter barn me denne gang har et så sterkt ønske om å videreføre slektsnavnet, at jeg nesten ikke har hjerte til å si nei :\

Men har nå faktisk begynt å falle for navne igrunn,så er faktisk litt stolt over å kalle barne mitt for Odin Bergeton :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...