sweety72 Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Flere som har hatt like mye øking i vekten?
Venter Linnea *HØYGRAVID* Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 31 uker her og har gått opp 14 kg... Var noen kg til men gikk ned litt... Nå er den på vei oppover igjen for jeg har stooore behov for å trøkke i trynet om dagen ( Krokanis er tingen... Med karamellsaus og sjokolade som stivner... Fikk smaken på det og får ikke slutta igjen...
Diddels Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Syns ikke det var noe å få hetta av. En venninne av meg gikk opp over 30 kilo, det gikk av så snart hun var blitt "alene i sitt eget skinn igjen".
LivK har født Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Er snart 35 uker, hadde gått opp 22 kg for en uke siden. Jeg får litt hetta, selv om dette er mitt tredje svangerskap og jeg har gått opp over 20 kg med hver av de to andre - og gått det av meg igjen. Det tar jo litt lenger tid etter fødselen når en har flere kilo ekstra, men jeg merker at det er MYE lettere å gjøre en innsats på det området etter at kroppen er min egen igjen enn det er under svangerskapet. For det første så har jeg bekkenløsning, og med det føret som har vært i vinter har tilnærmet sperret meg inne (skled en gang, og tro meg - med bekkenløsning tar man da skrekken, det gjorde vondt!!!). For det andre er jeg så UTROLIG sulten når jeg er sulten, jeg hiver meg over det første og beste jeg kan få tak i, he he, ingen impulskontroll! Aner ikke hvordan folk klarer å begrense seg, jeg! Som sagt, mye lettere etterpå, i hvert fall for meg...'
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 31 uker i dag og gått opp 14kg. Syns ikke det er all verden jeg da.. Så du kan nok puste rolig:-)
mjhanse Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 32+1 i dag og har gått opp 13. Gikk ikke opp noe i sist uke (det ser jeg som en liten seier) Har gått opp jevnt hele veien. Alt fra 0,5-1,5kg i uken
rampete robin Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 39 uker og 22 kg.... Vært det samme de andre gangene, men kiloene er av igjen få måneder etter fødsel. Så ikke bekymret :-) Mange av kiloene er vann i kroppen, som presser på nerver og følighet i armer og bein :-(
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 15 kg og er 31+4 i dag. Håper det stopper på maks 20 kg. Har gått opp 18-20 kg med begge de to forrige, men alltid tatt av alt pluss mer til hver gang. Så er ikke nevneverdig bekymret selv om jeg selvsagt skulle ønske det var mindre. Har bekkeløsning og er veldig trøtt og slapp, så det er så som så med aktiviteten.
j05-g07-fødeklar Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 hva er symfysemålet ditt da??? Jeg har "bare" gått opp ca 8 men har et enormt symfysemål. ligger laangt over det grønne feltet. Jeg er 28+2 og har symf.mål på 30!!
Daydreamer 81 Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Hei hei. Jeg er33 + 3 og har gått opp 20kg. Det har gått jevnt hele tiden og har ikke hatt ekstra hunger for mat eller godis - har spist som vanlig. Verken lege eller JM er bekymret siden jeg er i god form, jobber og har verken bekken eller ryggplager. Håper du ikke bekymrer deg for mye og heller koser deg med kroppen din, blir deilig å få den til segselv igjen å bruke en flott vår og sommer på lange fine trim/trilleturer ol. Kos deg!
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Hei! Jeg er 36+5 og har gått opp 22 kg, satser på å gå ned de ekstra kg etter fødsel. Spiste mye i begynnelsen av svangerskapet og har skjerpet meg nå på slutten, hehe Maten smaker jo så utrolig godt for tiden men ikke bra å stappe inn for mye heller, hehe Det er helt vanlig å gå opp mye selv om man ikke spiser mye mer også
Anabelle2010 har født! Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 Synes det var befriende å lese denne tråden for det virker på meg som det er så mange som nesten ikke går noe opp i det hele tatt!! Jeg er i utgangspunktet overvektig og "trenger" da ikke å gå opp så veldig mye. I første sv. gikk jeg opp rundt 7-8 kg, neste 10-11. Jeg er nå kommet til uke 37 og vekta nå i morges viste + 14-15 kg. Jeg har også hatt sterk bekkenløsning i alle tre sv. Så det har blitt lite fysisk aktivitet og laaang stillesittende/sengeliggende sykemelding. Har vært litt bekymra for denne vekta, men her vi bor nå er det veldig fint å gå tur med vogna. Jeg har også en venninne som fikk baby rett før jul, som bare venter på at vi kan begynne å gå turer i vårværet sammen.
leo77 Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 37 veker og opp ca 12. forige svangerskap ca 15 på same tid, så eg håpar. Det tok meg ca 4 år å koma ned i "matchvekt" igjen. Og det var ca 1 mnd før eg vart gravid denne gongen. ( hadde ein medisinsk abort veke 20 for eitt år sidan, så kroppen kom vel aldri heilt tilbake til normalen før neste svangerskap). No gru-gleder eg meg veldig til å møta nurket i magen. men VELDIG nervøs på om alt er ok denne gongen.
Blir mamma i april:) Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har lagt på meg rundt 20kg, de fleste kom faktisk i løpet av de 4 første månedene (jeg spiste ALT jeg kom over, hehe).. Er 30+1 idag. Symfysemålet mitt er på normalen. Har begynt å venne meg til tanken på at jeg faktisk er gravid, og ikke bare har blitt feit;) Og kanskje fått et litt sunnere forhold til mat, enn hva jeg hadde før jeg ble gravid;)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 som sagt gått opp 14kg. Gikk opp 8 kg sånn BANG da jeg slutta å røyke så er i grunn ganske fornøyd med vektoppgang foreløpig. Har stått stille (+/- 1-2 kg) lenge og ikke gått opp mer enn 3 kg til sammen siden uke 20:-) Det er jeg veldig fornøyd med! er i uke 32 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå