Gå til innhold

Merkelig dame, synes nå jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamman til stesønnen min spurte oss om vi kunne ha sønnen til mandag slik at hun og kjæresten kunne feire valentinesday ilag..

Synes det er merkelig at hun prioritrer valentinesday framfor tid med sønnen sin på morsdagen :S

Eller er det jeg som overreagerer?

For min del synes jeg morsdag og tid med barna mine er viktigere enn denne kjærestedagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det høres så merkelig ut. Man trenger litt kjæreste-tid også og de hadde sikkert planlagt noe spesielt og romantisk for dagen.

Bra for dem :D

Skrevet

Blæh, du er bare ute etter noe å kritisere henne for du. Tror du at vi skal si at du er sååååå mye bedre mamma nå da?

Skrevet

enig med anonym oppom meg:har du virkelig ikke noe annet å kritisere henne for???du er jammen meg smålig!

hvem faen meg bryr seg om morsdag???sønnen hennes???

Skrevet

Enig i at det var merkelig! Men så har jeg blitt oppdratt med at fars/morsdag er en dag man tilbringer med foreldrene.

Hadde det vært meg hadde jeg hatt barnet hjemme, og feiret valentines på kvelden når barnet sover, slik vi gjør her i huset :)

Kunne ikke falt meg inn å sende ungen vekk på morsdagen!

Skrevet

er enig der ja :) jeg vil heller ha en familiedag! valentines kan være på kvelden når ungene har lagt seg synes jeg :)

Skrevet

Jeg bare synes det var en litt tåpelig prioritering, ettersom han ALLTID blir hentet på søndag, men pga valentinesday vil hun han skal komme dagen etterpå. Trodde folk som brydde seg om valentinesday brydde seg om morsdag også, ettersom det er samme prinsippet.

HI

Skrevet

Visst gutten er liten, og ikke bryr seg/vet hva morsdag i det hele tatt er, så ser jeg ikke problemet. Er han gammel nok, og gjerne vil til mamma på denne dagen, synes jeg det er idiotisk gjort, MEN, da hadde han vel sagt noe?! Hvor gammel er han da?

Skrevet

21:52 og 21:56 må være samme person..Just a feeling ;-)

Ulla

Skrevet

Han er 7 år, og spurte om ikke han kunne få ringe til mamma, for han ville også snakke med sin mamma.. Da hadde jeg ringt min mor og gratulert henne med morsdagen,og vi tre for til moren min og feiret morsdag der. Også har han tegnet kort til henne som hun skal få imorgen, så han vet godt hva det er.

HI

Skrevet

ja det var en tåpelig prioritering !

om sønnen bryr seg? det har jo med å skape en familiedag, ikke en "gjøre-alt-for-mamma-dag".

og i dag er det fastelavens også! hva med å bake boller sammen og kose seg?? det er jo kjempe gøyt det :)

Skrevet

Du er bare sjalu på eksen til mannen din du!

Skrevet

hvorfor skulle hun være sjalu for det? du høres virkelig ut som en liten unge med det utsagnet der...

Skrevet

Hvorfor skulle jeg være sjalu?!

Hun har da ny mann, og det er mange mange år siden de var sammen. Og jeg er i et godt etablert forhold med min mann. Det går an å ha meninger om eksen og hvordan hun gjør ting, uten å være både sjalu og negativ mot henne.

HI

Skrevet

og jeg har aldri undersøkt hvilke prioriteringer som ligger til grunn for dette.

Virker jo som moren stiller opp for gutten, siden han alltid reiser tilbake på søndag etter samvær. (Er ikke sånn at han aldri ser henne?) Kanskje hadde mor og kjæreste noe helt spesielt på agendaen? Kanskje hadde kjæresten planlagt en romantisk overraskelse? Frieri? Kan være mye du ikke vet om.

Jeg synes vi stemødre bør være ltit mindre opptatt av å uglese mor, og dette gjelder vel kvinner generelt.

Skrevet

Ja huff en gutt på 7 år er sikkert kjempeopptatt av morsdagen..hahah..

I tillegg så må han være hos pappaen sin en ekstra dag..stakkars gutt.. øhhh.. Ser ikke helt problemet. Gutten får en ekstra dag hos pappaen sin(som han helt sikkert ikke ser hver dag) og moren får pleiet kjærligheten med sin kjære. To fluer i en smekk spør du meg.

Skrevet

Ehh.. Vi har han annenhver uke, så han ser pappan sin like ofte som mamman.

Og ja, han savner faktisk mamman når det er ei uke siden han har vært hos henne, og når det da i tillegg e morsdag tror jeg faktisk han tenkte over dette og ville være hos henne, selv om han ikke sa så mye til oss. Spurte bare om han kunne få ringe og snakke med henne, og satt seg ned utpå dagen med tegnesaker og tegnet kort.

Hva dine barn tenker om morsdagen og det å få være sammen med mamman sin, betyr ikke at alle barn er like.

HI

Skrevet

Visst gutten er skuffet og lei seg fordi han ikke fikk tilbrakt denne dagen med moren sin, da synes jeg det var spesiell prioritering fra mor, men om han ikke synes det gjorde noe, og det holdt for han å ringe henne, så er det vel ingen big deal?

Skrevet

Jeg ser heller ikke helt hva problemet er.

Høres litt mer ut som du er sjalu, fordi mor til denne gutten fikk feiret valentines dag og ikke du.

Skrevet

Det VESENTLIGE her er da HVORDAN gutten reagerte på dette?!!

Skrevet

Herregud Hi, du sier jo selv at gutten ikke snakket så mye om dette med morsdagen så lenge han fikk ringt moren sin. Så det virker ikke som om han bryr seg så mye. Så hvorfor skal du da bryr deg så mye om det? Hadde skjønt det hvis gutten ble lei seg, men ut i fra det du skriver, så ble han ikke lei seg. Big deal.

Skrevet

Han fikk beskjed av pappan at han skulle være her til mandag. Okei, sa han da. Dette var på fredag. Han tenkte vel ikke over at det var morsdag før han overhrte meg snakke med min mor. Da ble han veldig stille i ettertid, og spurte etter en stund om han ikke kunne få ringe til mamman sin. Jeg merket jo på han at han var litt trist når han sa det.

Men det er ikke det som er saken.. Saken er at jeg synes det va rkelig at hun heller ville ha kjærestedag enn å få sønnen hjem på morsdagen når hun ikke har sett han på ei uke. Jeg har henne på facebook, og det står på statusen at de har bestilt pizza fra peppes, så frieri tviler jeg på. (bare for å ha det nevnt siden noen lurte)

Årsaken til at jeg synes det er merkelig er at hvis hun mener vaentines er noe å feire, bør ikke morsdag være det også? Og hvis hun gir faen i en av dem, hvorfor ikke i begge?

Jeg er ikke sjalu på dama, for siste gang. Valentinesday har jeg feiret med mannen, selv om vi har barn :) En god middag etter kakespising, og en fin hjertepakke er nok for meg. Peppes pizza kan man spise når ungen er i seng, hvis man vil spise den alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...