Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på litt over 11mnd. og jeg vurderer å begynne å gi henne litt vanlig melk. Er det greit eller bør jeg vente til hun er over året?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte ved 10-11 mnd. Først i små mengder for å se om han fikk noe reaksjoner. Ved 10 virket det som han fikk litt mageknip.. så vi ventet til rundt 11 mnd, da var det ikke noe problem.

Skrevet

Vi begynte et par dager før 1års dagen - bittelitt til å begynne med, og trappe gradvis opp.

Til og begynne med var det masse grimaser og så ikke ut som hun likte det, nå jubler hun når hun ser melkekartongen:)

Vi merket ikke noe magetrøbbel, men er nok mange som får det!

Skrevet

Vi begynte for 4 dager siden, han ble 1 år i går. Han får ku-melk i kopp på dagtid og i grøten, og MME på flaske før legging. Foreløpig ikke en stor suksè, men det virker ikke som han får vondt i magen av det. Jeg har tenkt å forsøke i 2 melkekartonger, om det ikke går dropper vi prosjektet i denne omgangen og satser på andre melkeprodukter og melk i grøten. Ingen av oss drikker melk nemlig, jeg har alltid hatet det (annet en i frokostblandning) fra jeg var bitte liten, og far tåler det dårlig. Ingen krise for oss i så måte, mulig han endrer mening når han begynner i BH til høsten. Eller ikke.

Men en ting er (nesten) sikkert: når MME boksen er tom, kjøper jeg ikke flere.

Skrevet

Vi begynte ved 12 mnd. Man skal ikke gi kumelk å drikke før da, men et par uker før er nok ikke så farlig, men 10 mnd synes jeg er altfor tidlig (syrnet melk og yoghurt er greit ved 10 mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...