Endelig 4 i familien :=) Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har igjen 18 dager til termin, og vet at gutten i magen er stor. Han var estimert til 2.7kg i uke 33+4, (12% større enn gj.snitt) og han er fremdeles 12-14% større. Lurer på om de da lar meg gå lenge på overtid om det skulle bli det....
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Jeg lurer også på dette..og er veldig spent da jeg skal på estimering om fire dager! Har termin om 12 dager og har høyt sf mål nå...
BabyjenteMARS<3 Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Hei ! Var på vekstestimering i uke 32. FIkk da beskjed om at hun var rundt 2500. Altså over gjennomsnittet. Har termin 27.mars og har fått time 11.mars. 2 uker før termin for ny vekstestimering. Da fikk jeg beskjed om at hvis hun fortsatt var stor så ville de ikke la meg gå over termin. Så da betyr det at de setter meg i gang rundt termin en gang. Så regner med at det er det de gjør med "store" babyer.. Men så er det jo ikke alltid det stemmer, og det er de små babyene de vil luke ut og hjelpe ved at de har sånn vekstestimering fikk jeg beskjed om.. Så håper du fikk litt svar
♥Bubble♥ Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Skulle gjerne hatt svar jeg også... bærer på en baby som er 26% over gjennomsnittet. Var på vekst estemering 37+5 da regnet de med hun var ca 3,9 kg skal på ny estemering 39+5 så her gjør de ikke noe før den tid... Er så utrolig bekymret og oppgitt...
spire nummer 2 i magen Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Heisann! Jeg blir satt igang på onsdag pga stort barn. Var på estimering på fredag og fikk da beskjed om at hun var ca 3800gr, ca 20% større enn gj.snitt. Pga komplikasjoner v første fødsel vil de ikke at jeg skal gå til termin.
vera34 Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Man blir ikke automatisk igangsatt pga av stort barn. Varierer fra plass til plass: Min gutt ble estimert til +20 %. Gikk 8 dager på overtid før han kom av seg selv. Da var han 4560g og 55 cm
Diddels Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Hei! En venninne av meg som fikk baby i nov ble satt opp til igangsetting hvis baby ikke kom av seg selv innen to uker pga av barnet var for stort fire uker før tiden. Fødselen satte heldigvis igang av seg selv akkurat før hun skulle legges inn, og det viste seg at barnet slettes ikke var såå stort som de hadde målt etter lårbeinet på ul. De hadde regnet med at han kom til å veie 4200, men han veide 3800, så så feil kan den vekstmålingen ta
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2010 Takk for svar jenter! Skjønner at det er forskjellig praksis fra sted til sted ja...noe som er litt dumt egentli. men men! Skal til jordmor på torsdag, og hun jobber på føden også, så jeg skal spørre henne da. Har hatt 2 cm åpning siden fredag, og er moden så det kan jo være at jeg slipper å tenke på å gå på overtid, men jeg forbereder meg på å gå til termin/overtid for da blir man ikke så skuffa og lei om det skjer...
smaily Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Hei når jeg fikk gutten min for mange år siden så veide han 4770 når han ble født... Å jeg ble ikke satt igang, gikk 9 dager på overtid jeg.. så tror ikke de stter deg igang fordet.. Skulle ønska jeg ble det sist for ganske slitsomt når jeg ble så stor... Denne gangen venter jeg jente å ligger veldig på normalen foreløpig, men litt redd ho skal bli litt stor etterhvert som storebror her... Men jeg vil heller ha store babyer enn små jeg da hehe...
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. februar 2010 Verden går ikke under for min del om jeg ikke blir satt i gang da skal nok takle det også, hehe Snakka med JM i dag, og da sa hun at 12-14% større ikke var så mye, så hun trodde ikke at jeg ble satt i gang. Så da får jeg bare vente og se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå