Gå til innhold

Snart 11 uker, sliten, trøtt og sykmeldt 60 %


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det flere i denne situasjonen.? Jeg trenger vel bare litt oppmuntring :)

Ikke så lett for samboer å sette seg inn i situasjonen enda, og vi har ikke fortalt det til noen andre enda. Skal gjøre det til uka.

Da jeg vasket hjemme i helga fikk jeg så utrolig vondt nederst i ryggen, så da jeg skulle gå opp av stolen kom jeg meg nesten ikke opp og samboeren måtte hjelpe meg da jeg skulle ta av buksa for å legge meg. Det ilte nedover rompa og lårene og var skikkelig ubehagelig. I tillegg er jeg så trøtt hele tida, har høyt blodtrykk og vondt i hodet. Jeg sover og sover. Gleder meg til å slappe av i noen dager, komme meg litt ut, få frisk luft og bevege meg litt. Noen som har noen gode tips på øvelser for bekkenet som jeg kan ta hjemme.?

 

Håper og krysser fingrene for at ting bli litt bedre snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er heldigvis ikke i den situasjonen. Men jeg føler med deg. Trøttheta har jeg, men jeg synes det går litt bedre nå. Bekkenplagene er heldigvis ikke kommet enda. Men jeg var ganske plaget sist gang. Når det gjelder øvelser burde det være å finne både i mammablader/bøker og brosjyrer fra legen etc. Men vær nå forsiktig og ikke overdriv øvelsene når du finner dem. Generelt hjelper det litt også for korsryggen hvis du gjør vanlige bekkenbunnsøvelser, for bekkenbunnsmusklene "samarbeider" med de viktige stabiliserende musklene i korsryggen. Så det er et godt utgangspunkt å styrke bekkenbunnen. Ellers er det jo flere spesifikke øvelser som jeg ikke klarer å få ned på skrift. Det er jo også viktig å huske god løfteteknikk. Husk å stramme bekkenbunnen og de allernederste magemuskler før løft, når du går på trapper osv. Er dette overhodet til hjelp? Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tusen takk for svar. :)

Nå skal jeg bare slappe av noen dager og prøve å komme meg ut litt. Gå turer og være i bevegelse. Har vært mye sittende og liggende i en lengre periode nå. Pga mye vondt hodet er det ikke like lett og komme seg opp av soffan for å "trene"/ gå tur. Men jeg har ikke gitt opp, hehe. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på sammen måte, bortsett fra de smertene du beskriver. jeg er også 60 % sykemeldt og det var legen veldig streng på. jeg synes det hjelper å gå tur i frisk luft, hyusholdningssaft uten sukker, ritz kjeks før jeg blir sulten, akupunnktur 2 ganger i uken ( hos en med utdanning på området,,,,, viktig!!), seamed bånd ( fra apoteket) ,

 

ja,det var noen tips. Håper du blir vedre snart nå da. Jeg begynner å kjenne litt pauser i løpet av dagen på kvalmen. Blir mer kvalm av å styre og stresse!!!! Gå tur hjelper også meg mot litt stiv rygg.

 

jeg er 11 +1 i dag,

 

lykke til, håper du blir bedre snart!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye bedre nå. Kvalmen har gitt seg og humøret er stigende. Har gått turer og vært en del ute siste tiden og det hjelper. :)

Har også begynt å fortelle til familie og venner, da blir alt mye enklere:)

Kjenner det litt i bekkenet, men ikke slik at det hindrer meg så mye. :)

 

Hi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...