LunaPuna Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Jeg er nå 6+1 og har siden sist helg hatt mye magesmerter. Skal til gyn for å sjekke opp i morra. Men merker at jeg har mer vondt på kvelden og natta, og at det spesielt kommer hvis jeg har vært aktiv. Betyr det at jeg bør roe ned, eller vil smertene være der uansett? Når jeg sier aktiv, mener jeg ikke hopp og sprett. Har ikke vært i form til noe sånt den siste uka. Men f.eks på jobb, eller i går når jeg var på kjøpesenter i en times tid. Kan føle meg helt fin når jeg ligger på sofaen, og når jeg reiser meg og begynner med noe husarbeide kommer det ganske raskt. Er det normalt?
Sussapia Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Herregud ,her har du jo meg ? .. Jeg har magesmerter snart to uker .. Og fy faen jeg sliter ,jeg er sykmeldt og ja , det er verst om natta og om kvelden .. Jeg ble hentet i ambulanse forrige torsdag , det er så ille i perioder .. Hvor ligger smertene dine ? Mine ligger heeelt nederst i magen mot underlivet .. Midt i ..
LunaPuna Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2010 Oi! Hva sa de på sykehuset da? Mine smerter startet på høyre side foran og bak, men stråling ned mot lysken til tider. Skikkelig menssmerter. Men dette har forandret seg og nå ligger det midt på magen, omtrent på samme sted som deg vil jeg tro. Har skikkelige kramper der, samtidig som det føles som at hele magen ellers brenner og at jeg må skikkelig på do. Har vært ganske treg i magen og lurer på om den følelsen kan komme derfra, men er ikke sikker. Men prøver nå å få i meg fiber og det kan kanskje se ut som at det har bedret seg bittelitt.... Våkner flere ganger om natta med kramper. Er ikke kvalm i utgangspunktet, men blir det nesten av smertene.
Sussapia Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Veldig mange sliter med treg mage når de er gravide , så ja kanskje det er det du sliter med ? Nei de har ikke noe svar på det .. Jeg vet bare at det ikke er noe behagelig og at jeg ikke kan jobbe med det .. Det er helt for jævlig ! Du vet nok hvordan jeg har det
LunaPuna Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2010 Ja, har nok en viss anelse Er spent på hva gyn sier i morra. Tror vel egentlig at det ikke er noe galt, men greit å sjekke for sikkerhetsskyld. Kanskje gjør det mindre vondt dersom man vet at alt er normalt også...
Vesle mor Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Jeg er i uke 9 og har hatt det sånn siden uke 4 :-( Dette blir vårt 3 barn og har aldri hatt det slik før! Jobber i bhg og har vært sykemeldt siden uke 4. Merker det kommer smerter etter at jeg har løftet et barn. Har testet dette med å la være å løfte på 2-3 dager og med engang jeg løfter noe tundt/barn så kommer smertene. Eller hvis jeg har vært ute og handle og gått endel.. Smertene mine er akkurat slik dere forklarer. Og noen kvelder har jeg skikkelig krampe i magen mot underlivet. Og det er faktisk veldig vondt. Ligger med varmeflaske når jeg har vondt.. Har vært på 3 ultralyder (får tett oppfølging på forrige gang hadde jeg en exu) og alt er fint også hjerte til lille spiren..
LunaPuna Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2010 Hørtes veldig likt ut som meg Vesle mor. Jeg jobber også i bhg, og merker at jeg får mer vondt når jeg løfter unger. Fredag var jeg i butikken og handlet alene og tenkte ikke over at jeg tok med meg en handlekurv. Denne ble jo litt tung etterhvert, og jeg fikk vondt i magen av å bære den til kassa.
Sannellerslik? Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 jeg har hatt dette i gårkveld og nå i kveld igjen... menssmerte lignende.. føler d stråler ned i lysken på begge sider... er bare 4+2... hmmmm.... hadde d ikke slik i d hele tatt forrige gang.. men kanskje fordi jeg går og løfter på dattra mi som er 1 1/2....? jaja...;-)
Sussapia Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Ysj , vi får håpe det gir seg .. Veslemor : Det er så kjedelig å være sykmeldt så tidlig
Mamma_til_isabella Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Det er voksesmerter og livmoren og båndene som strekker på seg. Helt normalt:)
Sussapia Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Jepp ,det er det legene fortalte meg også , så vet det er normalt Bare så ille at det skal gå sånn utover formen og søvnen at man ikke klarer å jobbe ... :S men of course ,jeg klager ikke denne graviditeten er etterlengtet og jeg elsker tanken på at jeg er gravid og at vi skal ha et lite knøtt
Mamma_til_isabella Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 Det blir bedre etterhvert:) Dere får tenke på at det er livmoren som jobber(kynnere) Den skal jo tross alt vokse litt.Fikk beskjed på sykehuset at de gangene det er for ille er det bare å ta paracet:)
Sussapia Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Jepp , jeg vet det går over Gleder meg til den vokser enda mer , og vet det blir verre .. Bare kjedelig å starte så tidlig med sykemelding
Mamma_til_isabella Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Ja,det skjønner jeg godt. Må være hjemme hele svangerskapet selv.Men det er pga at jobben min ikke gjør at jeg kan jobbe.Så nå har jeg vært hjemme siden november 08.Så dagene blir lange
Sussapia Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Ja det kan jeg tenke meg . Åja ,for du er ikke gravid ? Du har fått barn og har perm nå ? Du kan jo sende meg en privat melding så kan vi skravles litt
Vesle mor Skrevet 16. februar 2010 #16 Skrevet 16. februar 2010 teste dette igjen i går. Har vært fin i endel dager nå. Ikke smerter i det hele tatt, bare kvalm.. Men i går hadde jeg en avtale om å være med 2 høygravide venninner ut for å spise litt.. Psrkerte bilen så nært som mulig, men det ble en liten bit å gå. Og gikk innom noen få butikker på vei tilbake til bilen etter matbiten. Og resultatet var da av all gåingen enorme smerter i magen/underlivet. Hadde da ikke vært aktiv. Dette kan jo ikke være normalt. Men men, jeg får god oppfølging av legen og ultralyd hver 2 uke. Stoler på de, men det hadde jo vært så mye bedre om man faktisk kunne fungere fordet om man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå