Gå til innhold

sunn servering på barseltreff


pia1978

Anbefalte innlegg

Hei flinke jenter og mødre!

Gratulerer med morsdagen!!

 

Har dere noen råd til hva jeg kan servere som er enkelt og godt på barseltreff for seks? Alle andre kommer med kaker, is o.l. Det er vel og bra det, men ønsker et sunt alternativ, som ikke er salat... Selv har jeg vært inne på fruktsalat, men da må man vel ha is igjen... Noen som har tips?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trivelig med treff!

Lag grove gulrothorn med fyll. Kan være salamipølse, løk, paprika eller skinke og ost? Disse har jeg laget mye etter nyttår. Supert til matpakken til mannen eller til å ha med på tur!

 

Grove gulrothorn:

6dl grovbakstmel eller annet grovt mel

6dl hvetemel

1pk gjær

2ts salt

2revne gulrøtter

1dl olje

4dl vann

egg til å pensle med

litt revet ost

 

Bland alt det tørre, ha i olje, vann og gulrøtter, elt godt. Heves i ca 30min, 2deler, lag 8horn av hver, pensle med egg eller vann, legg på ost. Stekes i ca 15min, 220grader.

 

Disse blir luftige og gode! Kan lage rundstykker i stedet for horn.... Trenger forsåvidt ikke fyll inni heller. Sett horna på bordet og et fat med pålegg ved siden av. Knallgodt! De høres kanskje vanskelige ut, men det er enkelt - som å sette en brøddeig..:o)

 

Eller lag en kyllingsalat. Bruk omså ferdigkutta salatkylling. Kjapt og enkelt. Det er forresten også godt til hornene...

 

Lykke til med treffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ha youghurt på fruktsalaten (vaniljeyoughurt er best). det blir veldig godt, og litt sunnere enn is:) eller du kan lage friske smoothies.

 

vi pleier å lage lunsj til hverandre. og vi legger vekt på at vi ikke skal lage så mye styr ut av det. bare varme noen rundstykker og ha godt pålegg til. og kanskje noe frukt eller kjeks ved siden av. det viktigste er jo å få pratet sammen og utvekslet erfaringer. men ja....jeg vet...er litt gøy å stæsje opp med noe ekstra når man får folk på besøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi denne oppskrifta såg kjempe god ut! Den må jeg prøve å lage. Prøver å motivere meg til å begynne på jobb igjen om en mnd tid, så gode lunsjtips er alltid bra å ha med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...