Gå til innhold

Førstegangsfødende trenger tips og råd..!


MariKristine

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er førstegangsfødende og synes det er ufattelig vanskelig å vite hvor mye og hvilken størrelse det er best å kjøpe i klær osv..

Vi har valgt å ikke vite kjønnet, så det er jo allerede begrensninger i hvor mye nøytralt man finner..

Noen der ute som har noen tips om hva som lønner seg å satse på i starten? Regner med det blir litt shopping etter fødselen. Men hva/og hvor mye burde jeg ha fra starten av?

 

Begynner å bli litt stressa for å ikke ha ting klart når den lille kommer..

Veldig takknemmelig for alle tips og råd!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er oxo førstegangs, så har ikke så mye erfaring. men har brukt utstyrsguiden på siden her som mal, og syns den er veldig fin:)

 

har tatt i litt mer enn jeg trenger sikkert, men er litt shopping gal, så det er bare derfor;P

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter min tredje jente nå. Vi har fått masse til fødsel. De aller fleste kjøper str 62 for å være sikker på at det passer.

Jeg har to prematurfødte tidligere, og må regne med samme resultat nå. Har selv kjøpt str 56 for at ikke ungen skal drukne i for store klær!

Har sett på de fleste fødselsannonser at ungene er rundt halvmeteren, så det gjør nok ikke så mye å kjøpe noen body i str 56. Av erfaring går det stort sett i body og bukse den første tiden. kanskje koste på deg en sparkedrakt eller to og et par pysjer. Med aprilbarn i magen, trenger du ikke mange strømpebukser - og de man får tak i er som regel veldig tøyelige og store i str...

 

Bare et lite tips:)

 

Lykke til med førstefødte - og nyt tiden både før og etter fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...