Gå til innhold

Bytte skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte og da må datteren min begynne på ny skole Noen som har erfaringer med dette

Og hvordan blir det hvis hun om noen år må bytte igjen Jeg er så redd for at hun ikke skal finne seg til rette og ikke få noen venner Hun er litt stille og sjenert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan egentlig bare svare for meg selv:

Jeg ble flytta på i 5. klasse-2 ganger, så igjen i sjuende og gikk på 3 ulike vgs. Jeg var jo eldre enn datteren din vil jeg tro, og for min del var det begge deler-både positivt og negativt. Jeg flytta først fra en bitteliten skole på bygda, til en litt større bygd, til enda en større bygd og havna tilslutt i sjuende klasse i en forstad til en storby. Den siste overgangen gikk ikke så bra for min del. Ikke noe mobbing eller skråplan, men havna i en klasse som hadde fått mange nye elever de siste åra og de hadde nok med seg selv. Trivdes ikke, men det var jo bare ut ungdomsskolen, så det gikk jo greit sånn i ettertid.

Det er jo vanskeligere i dag å holde unger på samme skolen gjennom hele oppveksten enn det kanskje var før. Så lenge jenta blir litt forberedt så vil jeg tro det går bra jeg.

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi har byttet skole 3 ganger, og det har alltid gått kjempefint! Hun har blitt en veldig åpne jente, som lett kommer i kontakt med folk, har mange venner, og kontakt med jenter fra alle skolene. Kjipt når ungene må bytte skole, men noen ganger må man bare, og det går helst bra. :o)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar

Jeg er så nervøs for dette

Hun går i 5 klasse og vi kommer til å forberede henne godt på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...