Gå til innhold

Tør eg tru at eg er gravid igjen

helixxx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei;

Begynte å blø den 14de januar i år når eg var i 7de veker. Mista bebbsen min. Hadde positiv grav.tst i 2 veker før eg testa negativt 1 gang.

Den 11te februar testa eg positivt igjen og cb seier 1-2 veker. Tør eg å tru at eg er gravid igjen? Eg har IKKJE dei same sterke graviditesfølelsane som sist (hadde då veldig ilt i ryggen og brysta), men kanskje eg kan ta de som eit positivt teikn????? Er veldig usikker....det er vel derfor dei anbefalar å få mensen 1 gang før man prøvar igjen, men eg "hadde liksom ikkje tid til det!".

Når skal eg rekne siste mens frå? Den dagen eg begynte å blø sist, alltså 14de januar (det kan stemme med cb 1-2 veker....

Råd eller deling av erfaring mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker jo som at du er gravid igjen. Men kanskje du skal få deg en time hos legen og tidlig UL.

Har vært hos spesialist på Ullevål i dag, og han sier at det er stor sjanse for at det samme skjer igjen om man blir gravid rett etter første mens. Så du bør nok kanskje gå og få skikkelig oppfølging.

Skrevet

Så lurt at du rakk å teste negativt før den viste positivt igjen, fordi du er mest sannsynlig gravid igjen... :)

Den eneste måten å få vite noe sikkert er å gå til legen din og ta hcg-prøver med noen dagers mellomrom. Stiger verdien på den andre prøven er du gravid igjen.

Det er forresten ikke økt abortrisiko hvis du blir gravid rett etter en spontanabort, slik det antydes over. Man anbefaler derimot å vente en periode for å komme seg psykisk etter aborten, samt å unngå forvirring hvis man blir gravid igjen.

Skrevet

Hvordan kan du påstå at det ikke er økt abortrisiko når jeg sier at jeg har vært hos en spesialist på gynekologist avdeling på Ullevål sykehus I DAG som forteller meg at det er økt abortrisiko.

Jeg mistet i går, derfor til sjekk på en søndag.

Jeg stoler mer på vedkommende spesialist i alle fall, og i følge han burde jeg passe godt på slik at jeg ikke ble gravid etter første menstruasjon fordi det var økt risiko for at det samme kunne skje igjen.

Skrevet

Eg har også snakka med ein spesialist - han sa det ikkje var nokon grunn til å tru det var auka abortrisiko. Dei lærde strides veit du! Det finnast ingen statistisk materiale på dette. Men det som alle seier er at det nok er lurt å vente ein syklus så kroppen får reinsa seg og at ein ikkje har så usikker termindato. Det siste argumentet synest eg er litt søkt, men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...