Gå til innhold

Når forteller dere famile/venner at dere er gravide?


Mockinbird

Anbefalte innlegg

Har termin 15. okt, og perioden nå er tung, synes jeg... Konstant trøtt, småkvalm og uvel, samtidig som man bare må "holde maska", det er vel litt tidlig å spre nyheten ennå. Når forteller dere kollegaer, familie og venner at dere er gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele familien vår har fått den gode nyheten, og bestevenninnen min :)

Pga at jeg kommer til å trenge litt tilpasning så må jeg fortelle det til sjefen min ganske snart, ellers får alle andre vente litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynnt som smått å spre det.. Vil heller ha støtte og forståelse gjennom en evt tung periode enn å sitte med det alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad over nyheten at jeg fortalte de nærmeste i familien med en gang, det samme gjorde samboeren min.

Vil vente med å kunngjøre stort til jeg er kommet etter 3 månde til resten av folkene. SPENNENDE tid, nesten litt vanskelig å ikke si noe!:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fotalte det til aller nærmeste familie idag. En flott morsdagsgave.

 

Er 5+1.

 

Må også fortelle det til sjefen min imorgen pga arbeidsoppgaver,så da var det riktig for oss at familien visste det først. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nå 5+3.Vi sa det det den nærmeste familien noen dager tilbake.Har mistet i SA en gang tidligere,da var det veldig godt å kunne få trøst fra den nærmeste familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare 2 av mine bestevenninner, samt sambo sin bestekamerat som vet det.. og ei på jobben, ho fortalte til meg at ho er gravid, skiller 4 dager på terminen vår:) er litt deilig at ho vet det så har vi begge noen til å dekke for oss nå som hormonene har tatt litt vel avgårde;)

 

Ellers så er det først i uke 12 at vi begynner å fortelle.. er 7,1 idag.. så er en god stund til jeg må greie å holde det hemmelig.. vi får nå se hvor lenge det går men satser på lengst mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine vet det, ikke hans sine enda,

Min familie vet om 4 tidlige spontan aborter å ikke hans familie, derfor har vi kun sagt det til min famillie i å med det er litt usikkert enda.

 

Noen venninder som vet det pga de har sett det, magen begynner å bli veldig synlig, så i grunn veldig vanskelig å holde det skjult.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekreftet mine anelser i dag :) Endelig gravid!!! Da samboeren min var på jobb og jeg ikke fikk tak i han med det samme ringte jeg umiddelbart til min søster (og beste venninne). Måtte fortelle det til min mor også, som har ventet sååå lenge (8 år) på at jeg skulle få nr. 2.

 

Nå er jeg sprekkeferdig av lyst til å fortelle hele verden!! Hehe :)) Men jeg nøyer meg nok med nærmeste familie og venner foreløpig.

Men jeg klarer sikkert ikke vente lenge...

 

er det fra uke 12 som er den "vanlige" tiden å si det på? Trodde egentlig dette var litt fra gammelt av..Skjønner jo for all del at det er vanskelig om alle vet og så plutselig går noe galt. Men syns samtidig det er litt teit at det ev. skal være tabu å miste?? Det er jo i slike situasjoner at man trenger støtte og litt forståelse fra dem man har rundt seg...

 

Vet ikke jeg,...Tenker jeg feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fortalte det samme dag som jeg tok testen. Fortalte det til de nærmeste i familien og nærmeste venner. De vet at vi har prøvd å få barn. Har en jente fra før. Og hadde en spntanabort for 2 år siden. Da visste de samme det, og de fikk også vite om aborten. Var godt at de visste det når det gikk galt. Og godt at de vet det nå når ting ser bra ut. De nærmeste skjønner det iløpet av de første 3 månedene uansett. Hvertfall mine ville merket at jeg aldri tar et glass vin til maten osv. Så da er det hyggeligere å kunne fortelle selv syns jeg. Men man må jo flge sin egen magefølelse. Jeg har ikke sagt det på jobb enda fordi jeg er i fin form, og ganske ny. Vil drøye til jeg er sikker på at det går bra.

Håper du finner ut av det! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til ganske mange allerede - jeg er så dårlig på å holde på gode nyheter, pluss at det får konsekvenser på jobb så jeg sa det til endel kolleger. Det har vært deilig for meg å si det til kolleger en og en, slik at man får alle reaksjonene etter hverandre:) Spesielt siden jeg har så gode kolleger og ventet kun positiv respons fra dem.

Det var faktisk verre for meg å si det til noen i familien min. Vi er gode venner altså, men vi kan også være ganske frittalende om både det ene og det andre - kanskje ikke alle ville like at vi to fikk barn... men jeg tok skammelig feil - hver og en har gratulert og vært så glade på mine og våre vegne:)

Nå er jeg snart 8 uker på vei, og det er jo 2 måneder. Jeg har veldig lyst til å spre nyheten til hans familie snart, men vi får kanskje vente litt til da... selv om jeg heller ikke helt ser poenget med å vente. Mister vi barnet er det jo uansett en sorg som skal bearbeides, og da er det jo godt at familiene våre vet om det. Kanskje de hadde blitt lei seg om de ikke også fikk dele gleden vi føler med oss nå?

Skal ikke annonsere på Facebook ennå altså, men jeg har veldig lyst til å fortelle hans familie... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal vente til jeg har vært på tidlig ul i uke 8-9 ca,, er alt bra da, skal besteforeldrene få vite d...

Er nå 5+3,, d er kun 2 nære venniner som vet om d nå...

Når jeg var gravid med mi dattar for 5 år siden fotalte jeg det til mine foreldre med en gang, men da var jeg bare 19 år,,, nå vil jeg helst vente litt til... var gravid før jul, men mistet i uke 5.. da hadde vi heller ikke sakt d til noen..

Om alt er bra på ul, skal jeg ta bilde av ulbilde å sende på tlf til besteforeldre, å skrive: hei bestemor, jeg kommer til dere i oktober! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på 6.5 som skal få vite det i uke 11. Da skal vi nemlig til syden med en del familie og de skal få vite da også. (1.april) Så litt artig om de tar det som en aprilspøk ;) Hehe.. Det vi har tenkt er å ta på han en hvit t-skjorte hvor vi skriver på "i oktober skal jeg bli storebror".. =)

 

Gleder oss masse til å kunne spre det glade budskap!! Besteforeldre får nok vite det litt før.. uke 8 for da har jeg vært på kontroll hos legen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sagt det til de fleste som står meg nær. De fleste på jobben vet det, men vil vente med lederene. Jeg tror jeg må si noe til uken som kommer, fordi jeg jobber 3 delt turnus med nattevakter om 2 uker..

 

Ønsker dere alle lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg skal vente til tidlig april, når jeg har vært til legen. De fleste på jobben vet det, siden det var på jobb jeg fikk vite det, hehe, men lederne skal få vite det når jeg vet at alt er ok.

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min samboer har tenkt på å ta en bolle i stekeovnen, mens vi filmer og synger " Vi har en bolle i ovnen" med melodien til "grevling i taket" Hihi :) Hadde vært kult å brent det på en dvd og sendt hjem til oldeforeldrene som ennå er lykkelig uvitende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...