Gå til innhold

Hvordan er deres babyer på 4-5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å klikke i vater snart. For bare et par uker siden satt jeg sååå fornøyd i sofaen og kikket bort på lille gullet som smilte med hele kroppen tilbake til meg. Så fornøyd der han lå i vippestolen med en leke han klarte å holde selv. Tenkte for meg selv at jeg er heldig som har verdens blideste baby! Sånn er det ikke nå om dagen... Han er nå fire mnd og en uke og er ikke så førnøyd med noe egentlig- lenger enn 5 minutter. Det skal skje noe hele tiden, kan liksom ikke ligge å kose seg lenger. Håper det bare er en periode, slitsomt å ha han med bort når han oppfører seg som en grinete mark på speed...ler. Uff nei, nå klager jeg fælt. Han er jo bare helt skjønn- men slitsom om dagen. Andre med aktive 4-5 mnd babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi, på 5 mnd om en uke, var også slik en liten periode like før hun ble 4 mnd. Ingen ting var bra nok, og hun sutret seg stort sett gjennom hele dagen. Jeg husker ikke hvor lenge det varte, men det føltes som en evighet. Nå er hun verdens blideste igjen ;) Så tror det er litt perioder hos disse små. Kanskje er det tenner på gang, kanskje er de bare i dårlig form, litt ubehagelig i magen, litt stiv i nakken... Jah, nei, jeg vet ikke jeg. :)

Skrevet

Vi har det helt på samme måte som deg. Datteren min blir 5 mnd neste uke, og hun skal gjerne underholdes hele tiden. Det er dager som er bedre enn andre, men merker at hun er veldig utålmodig og blir fort sint hvis det er noe hun ikke får til. Blant annet hvis hun ikke klarer å putte hele dokka inn i munnen:) Og noen ganger virker det som om hun bare har lyst til å reise seg opp for å løpe rundt og rundt og rundt i stua!

Jeg kan vel ikke gi deg så mye oppmuntring på om det går fort over, da hun lille her allerede har vært sånn i snart 2 mnd*s* Men vi kan jo se det fra den positive siden, at de utvikler seg utrolig bra og får brukt hele kroppen mye. (Selv om jeg er enig med deg om at det blir utrolig slitsomme dager....!)

Skrevet

Mi var og sånn i en ukes tid rett før 4mnd. Trodde det var tenner, men det var det ikke. Det gikk heldigvis over, men var en veldig slitsom uke ja. Jeg var helt fortvilet, og det tror jeg lille var selv også.

Skrevet

Veslefrøkna har noen dager hvor hun er sånn, eller i alle fall en god del perioder på dagen hvor hun ikke kan ligge for seg selv i det hele tatt før hun starter å hyle eller sutre. Men så har hun perioder der hun kan ligge å prate med seg selv eller bare ligge å stirre på lyset eller sånne ting og er fornøyd med det. Temmelig slitsomt de dagene hun er sutrete altså! Spesielt om hun ikke vil sove heller. Andre dager er hun blid som en sol hele dagen. Hun er 5 mnd.

Skrevet

Tusen takk for masse svar :-)

Unner ingen slitsomme dager, men likevel godt å høre om andre som har det likt, blir liksom litt mer normalt da! I går var han blid som ei sol, så jeg håper det bare er en periode. Venter nå på sol og varmere vær så vi snart kan flytte oss ut på verandaen. Tror vi er leie begge to her av husets fire vegger ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...