Gå til innhold

Alt er så rart denne gangen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret, og må bare lufte tankene mine litt.

Jeg er 13+2 i dag, og har enda ikke fått noe mage (er tredjegangs) Leser om andre som har fått mage før dette, som de ikke klarer å sjule. Jeg trodde det var vanlig og få mage før når du har vært gravid flere ganger. Er det noen som kan berolige meg og si at dette er normalt? :)

En annen ting som er så forskjellig denne gangen er at jeg ikke har noen tegn til bekkenløsning, noe som jeg fikk tidlig i de andre to svangerskapene. Er det noen som har opplevd og ha bekkenløsning i et svangerskap, men ikke få det i det neste?

Denne gangen har jeg vært veldig mye kvalm, noe jeg ikke har vært i de to andre svangerskapene. (har en gutt og ei jente fra før)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 2 gangs og fikk ikke magen før i uke 16, og da kunne den ikke skjules i det hele tatt - pluteslig var den der og kjempe stor! Så ville ikke vært bekymret for det.

Skrevet

skjønner godt du er litt bekymret, men ingen svangerskap er lik =)

har hørt om noen som hadde bekkenløsning med de 2 første, men ikke den 3.

håper alt står bra til med den lille i magen =)

Skrevet

Jeg tror jo hvert svangerskap er unikt, så jeg blir ikke bekymret av det du beskriver, men om du er usikker og redd selv anbefaler jeg deg å ringe jordmor/lege og be om en sjekk. I uke 14 bør de kunne finne hjertelyd og berolige deg litt (med mindre småen er utrolig aktiv, slik som min), så du slipper å gå med vonde tanker. Nyt morsdagen med de to du har og be om en sjekk, du!

(Jeg fikk forresten mage med nummer tre rundt uke 16, da kom den over natten. Har ikke vært kvalm med noen av mine, men har plutselig fått bekken- og isjas-smerter denne gangen, noe jeg heller ikke har hatt før!)

Skrevet

Det er fortsatt folk som ikke ser at jeg er gravid, er i uke 20....og andregangs.

Hadde ikke mage i uke 13, og det er ikke uvanlig. Har også vært mye dårligere denne gangen, men vet at alt er i orden :-)

Hadde mild bekkenløsning med nr 1, og fikk det tidlig, kunne ikke f.eks gå vanlig på tredemølle uten å bli ødelagt, så det ble et stillestittende sv.skap.

Denne gangen kjenner jeg litt antydning hvis jeg er dum og drar mini opp akebakken, men ellers trener jeg og instruerer som før graviditeten og kroppen fungerer bedre (sett bort fra ekstrem trøtthet og kvalme...men det motoriske er da i det minste på stell, hehe).

Men ta en sjekk for å berolige deg! Ingen vits i å bekymre seg unødig.

Jeg skal ikke på ordinær UL før til uken, så vi tok en privat i uke 13.

Alle sv.skap er ulike, DET er ihvertfall normalt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...