Gå til innhold

Spent på fødsel nr3.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 5 år siden fikk jeg mitt første barn. Hadde et supert svangerskap! Ingen plager eller bekymringer. Termindagen kom og gikk....13 dager over skulle jeg settes igang, men da startet det av seg selv. Kjente gode tak i ryggen. Det var her smertene satt!!Kom inn på sykehuset for en sjekk senere på dagen. Ingen åpning....var hjemme hele resten av dagen, så reiste vi tilbake til sykehuset hvor jeg da fikk være :) Hadde 2 cm åpning, men det gikk fryktelig treigt. Fikk lystgass og epidural. Smertene gikk jo nesten helt bort, men riene ble også borte. Måtte settes på drypp. Sånn holdt det på i 2 dagen med rier. Da hadde jeg endelig full åpning, men var helt utslitt. Etter å ha prøvd å trykke ut babyen i 45 min måtte jeg få hjelp av leger, jordmødre og det som var! Babyen måtte ut NÅ! En dramatisk slutt som endte godt :) Og jeg var oppe på bena etter 30 min. En lykkelig og ung mamma.

Svangerskap nr 2 var også helt supert. Ingen problemer denne gangen heller. Men terminen datoen kom og gikk denne gangen også. 11 dager over skulle jeg settes igang. Jeg hadde da fått modningsakupunktur i 3 uker før. Jeg var helt umoden og lukket. Ingen tegn til fødsel.. Jeg fikk modningspiller i 3 dager uten at de virket. Ble satt på drypp. Fikk sterke rer som var VELDIG vonde! Denne gangen satt smertene nedert i magen. Brukte lystgass som smertelindring. Etter 6 timer med smerter var jeg helt utkjørt. Hadde ikke krefter igjen, og livmorhalsen var nå bare utflatet, men ikke 1cm åpning engang....... Vi bestemte oss for å skru av drypppet og ta keisersnitt. Ikke lenge etterpå var ungen ute! Jeg var nå en lykkelig 2 barnmamma :D Men ble jo litt lenket til sengen siden man hadde operert.

Nå er det ikke mange dagene til 3 mann skal komme. Har hatt et flott svangerskap nok en gang, men er utrolig spent på fødselen. Håper jeg slipper gå lenge over, men må vel smøre meg med tålmodighet denne gangen også ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til og håper det blir en fin fødsel denne gangen :-)

Skrevet

Ville bare si lykke til til deg!! :-)

Skrevet

Oi, skjønner godt at du er spent. Håper det går greiere denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...