Engelhardt Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Var ute å spiste middag igår, indrefilet... Men glemte å be de gjennomsteke den, så jeg synes den var litt vel blodig! Prøvde å spise rundt, men etter en runde på google fant jeg ut at det var veldig dumt.. Står jo bare negativt om rød biff og graviditet, den dårlige samvittigheten tar nesten knekken på meg! Tenk om jeg har fått i meg bakterier lillegutt ikke tåler.... Noen andre som har opplevd det samme, også har det gått bra?!!
cakes Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 jeg har spist roastbiff i alle 3 svangerskap... fordi jeg har glemt meg bort. Fått det i koldtbordsammenheng og sånn, og det har gått helt fint.
hegeno Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Jeg tror vi alle glemmer oss bort, så ikke ha dårlig samvittighet! Jeg glemte meg og spiste salat med blåmuggdressing. Sjansen for at maten vi spiser skader barnet er jo minimal. Greit å holde seg til anbefalingene, men glipper det har barnet best av at vi ikke engster oss og er bekymret:)
Engelhardt Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2010 Hmmmm ja... fort gjort å glemme! jeg var mer opptatt av å ikke få parmaskinke og saus med blåmuggost, så det med stekingen av biffen forsvant litt! Men skal til JM i morgen heldigvis, så får høre med henne! Heretter er det skjerpings, har så lett for å bekymre meg Men takk for svar!
Corneliuss Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Det går sikkert bra. Man skal jo være veldig uheldig for å få bakteriene den ene gangen man glemmer det... Toxmo er nok død ettersom biffen er stekt på yttersiden. Det betyr at det er listeria som er skummenl, men veldig mange blir syke av å få listeria (i motsetning til toxmo som mor ikke vil merke). Så hvis du føler deg i fin form så er nok alt greit. Lykke til. Det går nok bra! =O)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Jeg spiste salami da jeg var rundt 15 uker på vei og det gikk helt fint:-) Glemte meg bort at dette var spekemat... Som det sies her, greit å holde seg til "reglene" men om man glemmer seg bort en eller to ganger gjør helt sikkert ingenting:-)
mammaløve Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Jeg synes det viktigste er å huske på at når man allerede har spist det er det lite annet man kan gjøre enn å la være å gå rundt å bekymre seg! Tror det er mye mer skadelig både for en selv og barnet om man går rundt med kronisk dårlig samvittighet for at man har glemt seg bort, eller spist noe man ikke visste ikke var frarådet. Dessuten tror jeg man merker det ganske fort dersom man har fått i seg bakterier som er skadelig for fosteret, for da må det jo være skadelig for oss også? Det vil si at vi da får magesjau og blir syke først...? Huff, har glemt meg og spist brie flere ganger, og måtte bare finne en måte å slutte å gå rundt og gruble på det. Holdt på å bli sprø av å tenke på at noe kunne være galt med fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå