Gå til innhold

Studentmammaer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle jo søke meg inn på sykepleie nå i april, med håp om studieplass fra høsten av..så blir jeg gravid, med termin da noen dager før eller etter studiestart. har veldig lyst til å ta dette studiet, og jeg er 31 , så bør jo kanskje ikke utsette det så lenge..Her er spørsmålet..ville dere søkt plassen i høst, eller ventt et år, og tatt noe helsefag nettbasert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! :-) Om forholdene ligger til rette, så hvorfor ikke? Hva slags planer har du i forhold til babyen? Ta med på skolen? Når er det praksis?

Skrevet

Vurderte å ta med småtten, eller spørre farmor som bor i nærheten her om hun eventuelt kunne tenke seg å være litt betalt dagmamma i blant. Skal ringe skolen og høre om hvordan tilrettelegging jeg har mulighet til å få, med tanke på forelesninger etc. er en halvtimes togtur til skolen, jeg har ikke førerkort enda..noe må vel kune taes som sjølstudium hjemme og. Har veldig, veldig lyst til å begynne da.

Skrevet

Husk at det er mye praksis i studiet og da er det snakk om ganske mange uker hvor du må jobbe turnus... Dette er noe du MÅ igjennom og ikke kan slippe unna... Jeg ville nok ventet ett år om jeg var deg..

Skrevet

Jeg ville helt klart ha ventet et år. som annengangs vet jeg hvor mye jobb det er med en nyfødt, og ikke minst hvor lyst man har til å være sammen med barnet hele den første tiden. Og den tiden er dyrebar, den får du aldri tilbake, men studiet kan du ta året etter.

Ett år er ikke så mye i den store sammenhengen, og jeg tror du vil bli veldig sliten og lei av det første studieåret om det skal komme i veien for tiden sammen med din nyfødte. Det er også veldig mye jobb å være student og da tror jeg det nok er best om barnet er stort nok til å være i barnehage, og ikke enda er avhengig av amming osv..

Lykke til med valget. Hilsen stundentmamma =)

Skrevet

Takk for svar :) pappaen er veldig gira på å ta ut ti uker pappaperm, men det er jo som dere sier, nyfødt og babytida kommer jo ikke tilbake..

Skrevet

Jeg begynte på vernepleien når jeg var 8mnd på vei med mitt barn nr.2. Men jeg tok deltidsstudie, og har god erfaring med å kombinere studier og baby. Jeg fikk en til i august 2009, og nå venter jeg min 4 til sommeren. Er ferdig utdannet vernepleier 11 juni 2010:)

så jeg hadde søkt hvis jeg var deg... men deltid. Sånn det var lagt opp hos oss hvertfall så var det 1 skoleuke pr måned, og gruppearbeid og hjemmestudier resten av måneden. Vi hadde ingen praksiser 1.skoleår heller, men vi hadde 2 praksisperioder i 2 skoleår. Da var sønnen min allerede 1 år, og gikk i barnehage. Dette siste året har vi også 2 praksisperioder, er snart ferdig med praksis 3. Etter den er det rett over i bachelor praksis, men der styrer man tiden selv, Gruppa jeg er på skal skrive om bruken av spesialpedagogiske metoder i opplæring av autister, og da trenger vi selvfølgelig å innehnte data fra praksisstedet, men etter som det passer oss. Det er ikke opmøteplikt med andre ord.

Det går jo også an å ringe studiestedet og høre hvordan de legger opp studiet. Lykke til!:)

Gjest poäng - 29.08.10
Skrevet

cakes; har du fulgt studieløpet hele veien? Jeg tar også et desentralisert studie og klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal ta permisjon eller ikke... har praksis det året jeg har baby.

Hvordan har du gjort det med skole og baby?

Skrevet

Jeg tror det kan være heftig å være fulltidsstudent og nybakt mor. Men det er absolutt noen som får det til likevel. Praksisen vil jo eventuelt ikke komme med en gang i studiet, så kanskje det kan la seg kombinere med pappaperm? Jeg tror nok jeg hadde ventet et år, sånn at jeg kunne være sikker på at jeg ikke ble nødt til å søke permisjon midt i stuieåret fordi det ble for tøft. Det er fint å kunne starte på nytt studie med overskudd og tid.

Skrevet

Jeg ville søkt nå og evt søkt om permisjon til året etter om du kommer inn :) Da er du sikret studieplass til babyen begynner i bhg i aug neste år :)

Første året er som regel mer krevende enn andre året iallefall siden du ikke har gått studiet enda osv, er krevende å komme i gang.

Jeg ville heller kost med i spedbarns tiden og ventet med skolen i et år ja :)

Skrevet

Jeg skal også søke sykeplein til høsten tror jeg. Får baby i juni så det aller første ukene er jo før skolestart. Tenkte ha med knøttet på noen forelesninger (om denne blir like rolig som forrige)

Etter jul skal pappaen ha permisjon, da er det jo 10 uker praksis.. Da vil jeg være ferdig med å fullamme..

Kjenner fler som har studert i sammen situasjon og det har gått utmerket :) Hvis det ikke går så tar jeg permisjon og starter året etter...

Lykke til!

Skrevet

Eg får baby rett før skulestart og det er mitt andre år på lærarhøgskulen av totalt 4 år. Eg skal ta med meg babyen, og utsetter praksisen som er på 6 uker det studie året. Den tar eg bare igjen seinere,men kommer ikkje til å angre på at eg tar med meg babyen. Lykke til med valget!

Skrevet

Med tanke på støtte fra lånekassa, ville jeg søkt studie, for så å søke om permisjon (hvis du velger å være hjemme et år). Da vil du får støtte fra lånekassa i form av stipend, og få igjen plassen din på studiet fra neste høst. Evt. kan du følge noe av undervisningen, og samtidig få stipendet :)

Skrevet

Du får ikke fødselstopend om du ikke har studert de 6 siste mnd av svangerskapet...

Skrevet

Ah, stemmer det, LilleBanan.. Bare jeg som har strevd litt for å finne ut av hvordan alt skal løses med meg som student og far som jobber. Så var nok litt for mye inne i min egen verden :)

Skrevet

he he, for gjort det da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...