Gå til innhold

Her ble det "igangsatt styrtfødsel" :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag var vi til overtidskontroll. Jeg var 9 dager over, hadde hatt to cm åpning i en uke, og håpet det ville være fremgang nå... Men åpning var fremdeles 2 cm, og livmorhalsen var ikke helt avflatet. Festelig.... Ble allikevel bestemt igangsatt, så kl 14 ble jeg strippet og fikk en modningspille. Det skjedde ingenting, så vi fikk gå å spise middag i kafeteriaen og skulle få ny pille igjen kl 20. 17.30 var vi tilbake på rommet, og jeg følte meg dum som lå påføden uten en eneste liten rie. Men 18.10 begynte jeg å få tak, og etter ti min ga jeg beskjed til jordmor om at nå trodde jeg at jeg hadde eier. (hehe turde ikke helt tro det etter masse runder med maserier.) de kom nesten hvert minutt, men jeg pustet meg fint gjennom dem, og pratet fint i pausene. Fikk massasje av mannen, og stod litt i prekestol. Så sluttet pausene.... Jeg måtte konsentrere meg om å slappe av og puste gjennom riene, og fikk sagt "vannet har gått" før en ny en begynte. Jordmor kom og sjekket, vannet var gått, og åpning var 2 cm. Klokka var da 19.45. Jeg begynte nesten grine og tenkte at dette blir en lang fæl fødsel... Ble allikevel trillet inn på fødestue, og fikk satt meg over i fødesengen med hjelp av min mann, som var den eneste som skjønte at denne babyen snart kom (tredje barnet vårt, så han mener han "kan" mine fødsler, hehe) jeg fikk sagt "akkukunktur" i mellom to rie topper, og fikk det. Fikk også tilbud om lystgass som jeg reiv til meg. Jeg pustet i masken gjennom en rie, men var fortvilet over hvor lite det hjalp, før kroppen begynte å presse, og jeg kjente babyene hodet kom nedover, fremdeles sittende i senga. En forskrekket jordmor spurte en ikke så forskrekket pappa om jeg presset, og fortet seg bort. Full åpning, og hodet var på god vei ut. Og kl 20.12 ble vårt lille vidunder født.

Jeg fikk bare noen pyntesting, og er i veldig fin form, og vi storkoser oss med verdens søteste og fredeligste lille tulle :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Så arti da, at mannen har slik go peiling :D Kos dere masse med babyen :)

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Gjest Mangebarnsmamma
Skrevet

Gratulerer så masse:) Morsomt at mannen din er så sikker på seg selv når det gjelder dine fødsler;) Håper JEG er like sikker på mine når det blir min tur:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...