Gjest Toxic Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Ishockey for kvinner på NRK nå. Det er jo mindre kroppskontakt i denne kampen enn hva man er vitne til på en jente12 handballkamp. Og hva er vitsen med å påby gitterhjelm når taklinger er forbudt? Fordi hjelm er kult? Det er definitivt ikke dame-hockey.
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Slår det "Pasienten" i fullutgave? Det syntes jeg selv var noe av det mest kjedelige jeg har sett, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har sett dame-hockey noen gang
Turid Laila Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Kvinnehockey er dritkjedelig, men det er bittelitt mer underholdene enn kvinnefotball.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Hvorfor skal damer drive sport på samme premisser som menn, det funker jo aldri? Det ble ikke noe morsommere damefotball av at de byttet til større ball, men de ville ha det samme som gutta. Men de løper jo ikke sammen med gutta da.
Turid Laila Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Men kvinne- og herrehockey er jo ikke det samme. Kvinnene får ikke lov til å takle og de må spille med gitter. Merkelig egentlig, de er da voksne mennesker og skulle få lov til å bestemme dette selv. Det som er moro med hockey er jo at det er en tøff sport med masse taklinger osv.
blomstre Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Næh!... Er det lov å takle i herrehockey da? Har de virkelig forskjellig regelbok? Eller bare forskjellig praktisering?... Nulltolleranse på takling for kvinner og grisetakling-tolleranse-etter-skjønn for herrer? Kanskje det utvikler seg mot det samme for kvinnen også, bare de får holdt på litt? Noen må jo bare begynne å tøye grensene da - Ja til å gjøre det nå! Er det for sent for meg å komme på laget?...
blomstre Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Dobbelt næh! - I store norske leksikon står det å lese: Uttale: -håki Det er tillatt å slå på motstanderens kølle med egen kølle, samt å bruke overkroppen til å kroppstakle spillere som fører pucken (forbudt i kvinnehockey), bare man ikke tar stor fart eller takler bakfra. Det er bl.a. forbudt å kroppstakle motspillere med begge hender på køllen og køllen løftet fra isen (krysstakling), å takle med kne eller albu, å takle en spiller voldsomt mot vantet, å løpe eller hoppe på en spiller, å holde en spiller med hender eller kølle, å hindre en spillers bevegelse med køllen (hekting), å slå om seg med køllen, å stikke med køllebladet eller støte med kølleskaftet, samt å sette benkrok på en spiller med kølle, armer eller ben (tripping). En motspiller som ikke har pucken, må heller ikke hindres eller angripes (interference). ...hvis man fjerner takling fra hockey så er det vel strengt tatt bandy?... bare på mindre bane og med vandt og puck... Ikke for at jeg kan bandy reglene heller, og de gidder jeg ikke slå opp.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Jøss. Diskriminerende. Ja til cat-fight-hockey!
Turid Laila Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Jepp, skikkelig kjipt. Det er jo ikke hockey lenger da, nesten. Også herrene får lov å velge selv om de vil spille med gitter eller ikke etter fylt 18 år. Damene må spille med gitter.
blomstre Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 jeg har funnet den nye kvinneidretten :-) Snøbrettcross - holder meg våken!
Gjest sug lut Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Lager man nok nye liksomidretter blir det en til hver og OL-gull til alle.
blomstre Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 hvis summen av grener skal være konstant så kan man jo heller slette noen av de gamle kjedelige... langrenn f.eks.
Gjest Toxic Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Satser på at rattkjelkeslalom blir egen gren om fire år, da en olympisk gullmedalje hadde tatt seg fint ut på veggen min (eller kanskje helst som ølbrikke, medaljer er generelt grusomt stygge og fortjener ikke veggplass). Norske utøvere utmerker seg forresten på flere områder enn de rent sportslige i Vancouver: http://www.facebook.com/pages/Vancouver-BC/The-Norwegian-Olympic-Curling-Teams-Pants/311163439555?ref=nf
Patetica fåkksi Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 Langrenn kan ikke fjernes, det er vel det eneste jeg duger i når det kommer til norske egenskaper, ja, også primitivt kunstløp da. Men for min del kan de godt fjerne alle de nedover-bakke-i-full-fart-grenene for jeg ser ikke forskjell på noen av dem. Eller nei, de kan få beholde én, for den svosj-lyden som kommer når nedoverbakkepersonen smeller forbi flaggstavene minner meg veldig om søndags formiddag på vinteren hjemme. Den lyden, sammen med kjøttkakelagelyder var sannerlig Lykkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå