Gå til innhold

Endelig kom Anna Mathilde til verden:):)


Monica med 2 hærlige prinsesse

Anbefalte innlegg

Skulle bli satt i gang tirsdag 9/2, men på mandagen startet alt heldigvis av seg selv! (Gikk 2 uker over termin forrige gang). Hadde mye kynnere hele dagen som aldri tok slutt. Klokken 20.00 på kvelden var det begynt og gjøre litt vondt, så jeg ringte føden. Og de trodde at noe var på gang. Så jeg ringte til sambo som var på jobb og sa at her var det saker på gang. Han ringte videre til sjefen sin, som faktisk nektet han og dra fra jobben sin!! Jeg ble så utrooolig sint!! Men jeg satte meg i bilen med 2 åringen vår og kjørte og leverte henne hos mamma og pappa. Jeg avtalte med sambo at jeg ventet der til han var ferdig på jobb, så kunne vi dra ilag inn til sjukehuset. Kl. 22.15 kom han og hentet meg og vi dro fra vår hærlige datter. Tenk at snart skulle jente nummer 2 komme!!:) Ble tatt inn til kontroll og konstatert 4 cm åpning. Så dette kunne enten gå fort eller sakte. Fikk tildelt seng og rom og gikk så for å legge oss litt. Kl. 05.00 var det veeeldig vondt og jeg spurte om epidural. Den var bare helt fantastisk sist!!;) Epiduralen ble satt kl.05.45 og jeg kjente fort at den hjalp. Da hadde jeg 7 cm åpning. Men epiduralen fikk jeg ikke ha lenge nei.. Fikk kraftig blodtrykksfall og de valgte og ta den bort fra meg. Hadde epiduralen i 8 minutt! Ny rekord tror jeg..:P Så der lå jeg og vrei meg i smerter med en unge i magen som begynte og bli veldig stresset. Hodet var også alt for langt opp, så de trodde de måtte til med vakum. 7 cm ble til 10 cm på 20 minutt, men fortsatt var hodet for langt oppe. Så jeg stilte meg på knærna og pustet meg gjennom hver en ri. Etter en stund fikk jeg beskjed om å legge meg ned igjen for en ny sjekk. Og da var hodet kommet godt ned og jeg kunne begynne og presse! Det var utroolig smertefullt og jeg VET at jeg brølte meg gjennom det.. tihih;) Men etter 5 press var vår hæærlige lille elskling ute! Og det var jammen ikke en liten jente vi fikk nei:) Jordmor sa at hun kom til å bli ca.3,5-3,8. Men det var jo helt feil! Gullet vårt var 4,4 kilo og 53 cm!! Men jammen er hun hæærlig! <3<3 Det var en veldig tøff fødsel og lillegull hadde litt problemer i ettertid. Men nå har vi endelig kommet oss hjem etter en ekstra natt på barselhotellet grunnet stort vektap.

Storesøster er kjempe stolt men også litt sjalu. Men det vil nok ordne seg etterhvert!:) Vi må på hyppige kontroller på helsestasjonen for å sjekke at hun legger på seg mer.. Men hun er en stor og flott jente på 3,8 kilo:) Så satser vi på at vekten fortsetter oppover som den skal!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...