Gå til innhold

laktulose vs laxoberal...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har 4 dager til termin. og er faktisk kjempe forstoppet...

vondt i magen, så jeg har lyst å gjøre noe med det.

men jeg har ikke lyst på diarè og styrtfødsel!!

har kjøpt meg laktulose nå, og lurer på om dette kan være trygt!?

det er jo ikke laxoberal heller.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laxoberal er ikke anbefalt til gravide. Laktulose er trygt, mildt og kan brukes, men det tar ofte 2-3 dager før du får full effekt. Dersom forstoppelsen bare sitter i den nederste delen av tarmen kan du forsøke et mini klyster, feks microlax. Men siden du har vondt i magen kan det hende det har forstoppet seg lenger oppover. Du kan jo prøve både laktulose og et klyster dersom det er veldig ille... Klyster er heller ikke farlig... Selv har jeg prøvd laktulose, men virket ikke særlig. Fikk like god effekt av å spise en neve svisker og drikke et stort glass lunkent vann en god halvtime før frokost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for at du svarer, ninayngve!

jeg har prøvd microlax, men er det jeg føler (som du sier) at det sitter sikkert lenger oppe...

jeg prøver meg på ett par spiseskjeer med laktulose i kveld jeg da! kan da være greit å ha stående til etter fødsel også dette.. er jo ikke alltid like behagelig å gå på tolettet etter man har født..........!!

uff.. kjenner jeg kvier meg litt til dagene etter ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig:) Ellers kan du jo kaste innpå litt lakris:) det fungerer for meg.... En ting er i hvert fall sikkert, at det er vondt å være forstoppet:( uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...