Gå til innhold

Mage allerede i uke 13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 13 uker på vei, og før 3 dager siden merket jeg ingen forskjell på magen. Men for 3 dager siden kjente jeg skjikkelig strekksmerter i magen, ikke i livmoren som tidligere. Det er ikke direkte smerter, mer ubehag. Da jeg kom hjem til moren min i dag sa hun "jeg synes det begynner å vise litt også nå jeg?" det har ingen sagt før i dag. Så da var spørsmålet: Er det normalt at magen bare pluttselig kommer uten videre? At den bare er der sånn pluttselig? Og allerede i uke 13? Den er ikke stor, en liten bul bare, men det vises likevel. Har ikke overspist, og har bare gått ned i vekt etter jeg ble gravid, så det er ikke at jeg har lagt på meg ekstra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Min mage lar seg ikke lenger skjule og jeg er 13+5.

Jeg har ikke gått opp i vekt, men magen er blitt stor. Er andregangs.

Min erfaring er at magen vokser i rykk og napp, og at du sikkert har opplevde ett rykk nå :)

Skrevet

Som hun over her sier, så kan det gå i rykk og napp, ja. Jeg er gravid for tredje gang, så jeg forventet jo at magen skulle komme fort, men den kom veldig fort. Var bare 5-6 uker på vei da det begynte å vises. Og tidligere har jeg syntes det i noen uker har sett ut som om jeg bare har lagt på meg litt over magen, men nå gikk det rett fra flat mage til skikkelig kulemage. Så selv om jeg nå bare er 16 uker på vei, har jeg sett - og følt meg - gravid LENGE allerede. Har bare gått opp 1 kg, så det er ikke grunnen heller.

Husker at med nr 1 var jeg 9 uker på vei da buksene begynte å bli trange over magen. Men det tok lang tid før andre klarte å se det.

Skrevet

Jeg er 13+3 og jeg har såstor mage at alle ser at jeg er gravid og gratulerer meg :) Det er nå bare kjekt det, men jeg vet ikke hva som er normalt da :) Jeg merket at magen var blitt større når jeg var 8 uker på vei og var like over 9 uker første gang jeg ble spurt om jeg var gravid. Så her kom det i hvert fall tidlig da :)

Skrevet

Er 13+5 og magen viser ja.

Er tredjegangs, og kan ikke huske at magen kom så fort med de andre to :-) Lurer nesten på hvor dette skal ende.

Har heller ikke lagt på meg i vekt, men magen kommer

Skrevet

Jeg er 14+1 og har hatt mage i mange uker nå. Er førstegangs. Den begynte å komme i uke 9 ca. Nå er buksene mine litt ubehagelige og jeg må gå med litt store gensere for å skjule det :)

Gjest poäng - 29.08.10
Skrevet

Fullt mulig! Her er bilde av min mage, jeg ligger på ryggen. Det hvite er singleten min, så mage og nederst rosa truse, sånn at man ser hva som er hva... det kan være litt vanskelig.

Jeg har heller ikke lagt på meg noe, men er flergangsfødende.

Bilde0281-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...