Gå til innhold

åreknuter og strekkmerker (NB! Ikke noe klageinnlegg..:) )


E-79

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Venter barn nr.3 og kom til å tenke på at jeg kanskje burde hørt litt mer på de rådene jeg fikk angående forebygging av åreknuter...Nå sitter jeg her med støttestrømper opp til lårene, men ser jo at det kanskje er for sent å starte med når åreknutene virkelig har satt seg etter to svangerskap der jeg hvertfall ikke skulle bruke støttestrømper fordi det var så tungvint...hm. Åreknuter er jo også familiært så mange av dere er nok heldige og slipper- men hvis dere ser antydning...støttestrømper anbefales! Og det er ganske deilig at føttene heller ikke blir så hovne etter en aktiv dag:)

 

Så var det strekkmerkene. Der har jeg egentlig ingen gode råd. Men jeg husker at jeg smilte for meg selv når jeg var på svømming for gravide da jeg gikk gravid 1.gang og så at absolutt alle andre enn meg febrilsk gnidde inn magen med diverse kremer. Syntes det også virket unødvendig, så det droppa jeg. Men nå har jeg jammen begynt med det også gitt:) For jeg har ikke så mange strekkmerkene, men noen fikk jeg etter de andre fødslene- og det ergrer meg litt å tenke på at de kaaaanskje kunne vært unngått. Prøver også å være mer bevisst i forhold til vektøkning for det virker vel kanskje inn det også...

 

 

Håper dere trives med voksende mage- det gjør jeg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...