Gå til innhold

Maserier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig dette? Hvordan kjennes det ut? Vondt? Når skal de begynne å komme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

maserier er egentlig bare vanlige rier, som er regelmessige, men som slutter av seg selv uten at noe mer skjer. de kan komme på slutten av svangerskapet, slik at man gjerne tror man er i gang, men så plutselig stopper de opp.

Skrevet

ja eller du feks har de et par netter før du er i fødsel...jeg hadde det i 3 netter før jeg fødte....de avtok da på dagen...veldig slitsomt..du blir trøtt og sliten før du faktisk er skikkelig igang....er veldig vonde til tider...

Skrevet

Fikk veldig masse masrier etter å ha prøvd kjerringråd for modning.

Hadde vært på kontroll i uke 35 uten åpning i det hele tatt.

Fikk høre at jeg mest sannsynlig skulle igangsettes i uke 37, gruet for det uten modning. Prøvde derfor masse kjerringråd. Kom på kontroll 37 + 2 med 3 cm åpning og klar for å ta vannet.

Tok vannet samme dag og 5 timer etter dette var gutten ute.

Disse masriene gjorde vondt ja, som noen av de tidligste riene man opplever når en fødsel starter. (Og det stemmer jo for jeg åpnet meg jo 3 cm)

:D

Skrevet

Finnes det noen regel for når disse masriene kan begynne? tenker hvilken uke..

Skrevet

Da jeg snakket om maserier til jordmor i dag, så lurte hun på om jeg mente kynnere eller modningsrier. Det jeg har kjent har vært helt likt de tidlige riene da jeg fødte sist, uenom at det har kommet masse i løpet av kort tid og deretter gått over. (Er nå litt i tvil om hun mente at det var noe på gang siden hun lurte på om jeg ville ha ny time om to uker (er bare 35+5 i dag...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...