ღMadame_mim ღ Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 jeg har i noen dager nå hatt ganske mye stikkninger i underlivet. Det er noe jeg har forstått som er modning.. Er det vanlig å få disse ganske lenge før termin, eller er dette noe som som regel kommer like før babyen kommer? Har i tillegg hatt en del kynnere i en ukes tid. Er modning forresten det samme som at jeg kan få litt åpning? Jeg er 38+0 i dag, og jordmor konstanterte at hodet var festet og skrev "fødeklar" på helsekortet i går... Er førstegangs og vet at det er en del risiko for at jeg går over tiden, men er veldig klar for å hilse på :-)
Katinka_83 Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Stikkingene er vel modning ja... venninna mi (som har fått to barn) sa at hun begynte å få dem en uke før barna ble født hver gang. Håper det, for nå har jeg hatt det i snart en uke, å føler jeg er veldig klar for å føde (38+6 idag) Modning er vel bare at cervix trekker seg oppover og flates ut... hvis jeg har forstått det riktig
*SmurfeMamma* Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 jeg hadde også mye av disse stikkingene... skikkelig irriterende!!! de startet vel ca en mnd før jeg fødte.. har iallefall hatt de leeenge. Men det er nok med på å modne ja:) moden vil si at livmortappen er myk og avflatet. trenger ikke ha åpning selv om du er moden. når du er moden kan mormunnen begynne å åpne seg:) du trenger ikke gå overtid selv om du er 1. gang.. Viss du er utolmodig ha masse sex, det hjelper på modning, og det kan sette i gang fødselen om du er skikkelig moden:) det satt i gang for oss:)
Anniq 83 ♥Samuel 31.03.10♥ Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Hei Jeg har også disse stikkningene. Jeg har igjen 43 dager enda. Å nesten så jeg tror at jeg kommer til å føde før pga av det. (ikke at jeg ønsker det) De stikkningene kommer når jeg går eller står å er kjempe vondt. Tror jeg skal høre med legen på mandag om hva det kan være.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Nå er jeg faktisk andregangs, men fikk aldri noe skikkelig svar på stikkningene med førstemann, så jeg er akkurat like klok.. =/ Noen sier det er modning, andre sier det er ungen som ligger å gnikker.. Jeg har de stortsett hver dag, og jeg har enda ca 9 uker til termin!! Med førstemann fikk jeg krafitige og ubehagelige stikkninger på kvelden den natta vannet gikk, så vet ikke jeg... Har jordmortime på tirsdag, så får høre etter et fornuftig svar da =)
Anniq 83 ♥Samuel 31.03.10♥ Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 su-su-susa-i-hodet m/rampegutt må få høre hva jordmora di sier da om disse stikkningene... (phu er hjemme alene å ønsker helst ikke noe fødsel enda)
nr2påvei:) Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Jeg fikk beskjed om at hode lå langt nede å presset.Er i uke 39 nå, har hatt stikkinger siden uke 28..
bunnie Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 jeg har stikninger i kjeden og er bare 24 uker. kan vel ikke være mdning da??
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Jeg også har disse stikkningene. Startet i går for fullt hos meg. er 30+6 i dag så en stund til termin enda... Men kjente det både i underlivet og i symfysebeinet. første som slo meg var bekkenet siden det var i symfysen, men det var i underlivet også og kan beskrives akkurat som stikkinger. Hmm, ikke vet jeg siden jeg er førstegangs...
mor i mars :-) Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Kan dere foklare litt disse stikkingene? Stikker hos meg også, laaangt nede i skjeden. Føles som noen stikker noe spisst mot blæra eller noe annet der nede. Er det noe slikt dere mener? Har bare tenkt det er ungen som beveger på seg men kan det være modning? :-) Håper det!
ღMadame_mim ღ Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2010 ja det er akurat som om noen stikker noe spisst oppover. Er så vondt noen ganger at jeg rykker til. Jeg hørte med jordmor og hun sa at dette var modning... men om dette var modning som tilsier at det nærmer seg fødsel det vet jeg ikke. Eneste jordmor sa til meg var at siden hodet er festet, jeg har kynnere og stikkninger så tror hun jeg kommer til å gå maks 5 dager over tida... Men de babyene kommer når de vil, så litt dumt at hun sa det egentlig. Gir jo bare meg forhåpninger og her går jeg å leter etter tegn hele tiden nå som jeg har 16 dager igjen:-P
mor i mars :-) Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Da er det nok modning her også. Takk for svar. Jeg har også termin om 16 dager og venter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå