trøndøl Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Hei alle sammen. Jeg er nå to dager over termin og det lille nurket ser ikke ut til å komme i dag heller. Jeg lurer på om det er noen gode råd og tips fra andre på overtid når det gjelder og holde tålmodet og humøret oppe? Jeg er mye større nå en ved forrige fødsel og har mye mer vondt, enda da kom jenta fjorten dager før termin.... Jeg prøver å finne på ting for å få tiden til å gå, men det er stort sett stillesittende aktiviteter jeg orker, lesing, PC, TV.... sukk
ellen-propellen Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Da er vi nesten prikk like:-) Jeg er og 2 dager på overtid, og fødte dagen før termin sist. Jeg har fortsatt masse fostervann- så babyen stortrives antagelig i magen:-( Men det er kiipt å vente ja. Sitter og mye på pc, og det blir endel steinkasting på anonym forum,hihi Her jeg bor kan vi kreve å bli satt igang etter 1 uke, så om ikke denne snart kommer da blir det igangsetting til torsdag. Det holder motet mitt oppe.
Tessa-81 Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Det er ikke overtid før man er i uke 42. Dere er over termin, men ikke på overtid. Mange som misforstår dette. Da bor du i Trondhjem eller Lillehammer siden du kan bli satt i gang etter 11 dager over termin? Bra dere har et tilbud i allfall før uke 42 så kan man velge selv. Lykke til :-)
ellen-propellen Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Jeg bor i Arendal. Skal på kontroll igjen til onsdag, og om ikke det er fremgang (slimpropp,tegning,mindre fostervann) da bestiller gynekologen min time til igangsetting på torsdag.Da er jeg nøyaktig 1 uke etter termin. Men er helt enig i at det er ett bra tilbud ja,og veldig gla for at jeg bor på ett sted som har en slik ordning. Det burde vært likt over alt mener da jeg.
Tessa-81 Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Er det slik i Arendal også altså? Ja, det er dumt det er ulik praksis. I Bergen er det ikke vurdering før man er 42 +. Og selv da er man ikke garantert igangsetting! Ulik praksis skaper usikkerhet hos gravide! Forskningen sier at det ikke er farlig å gå overtid over uke 41, men det går på kvinners trygghet og utgangspunkt for fødsel mener jeg, mange blir mer slitne av overtiden!
ellen-propellen Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Norge er vel ett av de få landene i vestlige verden som ikke regner overtid før uke 42+, og lar deg gå 2 uker over etter det? Mener å ha hørt det før. Det skaper ett usikkerhetsmoment hos meg. Og ja, man blir sliten, og lei av å vente. Så tyr man til triks får å sette igang selv, får masrier og blir enda mer sliten:( Jeg håper legen min har rett og at jeg blir satt igang til torsdag. Selvfølgelig,om det er fullt av fødende den dagen så ser jeg at jeg må vente litt lenger;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå