Gå til innhold

Navnet Daniel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange mener det tyder på unge foreldre med lav utdanning.

Vi har en sønn som lyder dette navnet. Vi har tilsammen 10 års høyere, er belsete, bereiste og såkalt ressurssterke.

Navnet valgte vi med inspirasjon etter Jakob Sande sin "vesle Daniel".

Er det virkelig slik at folk ser ned på dette navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenkte på Daniel, men kunne ikke pga søskenbarnet til barnet het det.. Jeg har selv utdannelse innen økonomi på høgskolen. De som tror vanlige navn har noe med intelligensnivået å gjøre,er vel oftest de uten så mye i topplokket. Utdannelse eller ikke.

Skrevet

Jeg synes det er et nydelig navn, tenker ikke på det navnet som noe ung mor navn nei.. hva nå enn det er:)

Skrevet

10 års høyere utdanning skulle det stå...

Hi

Skrevet

At dere gidder henge dere opp i sånt tull..Hærregud.

tg

Skrevet

Ser ikke ned på det, men syns ikke det er noe fint.

Hilsen ung, ressurssterk mor.

Skrevet

Forstår egentlig ikke sammenhengen med navn og utdanning. Jeg har valgt navn til barna mine som jeg synes klinger fint. Viss det finnes noe som er lavstatusnavn eller utdannede navn hadde jeg ikke valg lavstatusnavn til mine barn selv om jeg ikke hadde god utdannelse. Barna mine unner jeg kun det beste. Det innkluderer nydlige navn. Har forresten en fantastisk gutt som heter Daniel;)

Skrevet

Folk som skriver sånt vil bare provosere. Daniel er et bibelsk navn som er internasjonalt og lett å skrive.

Folk vil gjette hvordan foreldrene til det og det "navnet" er, og da er det tydeligvis gøyere å rakke ned på folk enn å rose dem. Det kan jo hende at unge mennesker med lav utdanning også bruker dette navnet, men alder og utdanningsnivå sier bare litt om et menneske. Man er så mye mer, og det er naturlig at mennesker som blir foreldre i ung alder ikke er ferdig med sin utdannelse, enten den er praktisk eller teoritisk.

Skrevet

Absolutt et nydelig navn.

Ikke et navn du hører hver dag heller, det er et stort pluss i mine øyne!

Skrevet

Den eneste Daniel jeg kjenner kommer fra en familie med meget høyt utdannede foreldre.. Jeg synes det er et fint navn. Bibelnavn er veld alltid klassiske og pene. Men Lukas har blitt litt vanlig

Skrevet

Jeg syns Daniel er ett veldig pent navn, men har 2 fettre som heter dette så det ble ikke noen Daniel her ;)

Skrevet

Kjenner tre små gutar som heiter Daniel. Samtlige av foreldre var runda godt over 30 då barna vart fødde, og foreldra har utdanningar frå høgskule og opp, så her stemmer iallefall ikkje den fordommen der. :o)

Mannen min (36år og 6 års univ utd ;-)) ville og kalle junior Daniel, men eg syntes det var nok Danielar i omgangskretsen, er ein vaksen og, så det vart ikkje det.

Skrevet

Tror ikke folk ser ned på navnet selv om de gjør seg tanker om hvem som velger det.

Leser mellom linjene i innlegget ditt at du ser ned på folk uten utdanning (i og med at du er redd for om folk ser ned på navnet fordi de forbinder det med dem). Mange har slike holdninger i enkelte miljøer, særlig i byene.

På bydga og på mellomstore tettsteder er det vanlig at man har ulike utdanningsnivå i samme vennegjeng, man beholder barndomsvennene livet ut. Det gjør at vi har industiarbeidere, barnehageassistenter og leger og ingeniører i samme miljø. Tror dette er sunt, når jeg leser innlegg her inne om folk som ikke vil tilbringe tid med dem som ikke har utdanning osv.

Om du liker navnet, gjør det noe at jenta i kassa på nærbutikken også liker det? Eller hushjelpen din?

Skriver ikke dette for å være stygg mot deg, tror bare at du trenger en vekker ang de elitiske holdningene dine.

Skrevet

Jeg synes navnet Daniel tenderer til å være harry, men jeg har ikke noen meninger om foreldrene til barn med dette navnet.

Skrevet

Daniel er verdens vakreste gutte navn, og min heter det:) Jeg har ikke høy utdanning, er ung, men tjener godt med penger innen det jeg arbeider med, og vi har det godt økonomisk:)

Skrevet

I love it!!

Godt at ikke alle gutter i Norge heter Jonas, Lucas og Marcus.

Skrevet

Et pent og skikkelig guttenavn som egner seg bra på alle språk.

Ulikt mange andre tullete navn i dag.

Skrevet

Det er flere små gutter i barnehagen som heter det, og samtlige kommer fra lite ressurssterke hjem. De er bøllete, snørrete og utrivelige å ha med å gjøre. Derfor assosierer jeg navnet med det å være harry. Beklager, men det er sant for min del.

Skrevet

Trodde du at alle gutter i Norge heter Jonas, Luca og Marcus? Hvor bor du? Der ingen skulle tru at nokon kunne bu?

Skrevet

Daniel duppsko fra allemannsland, sitter og plasker med bena i vann. I vann, parafin og en kanne bensin blir skoene skinnende blank og fin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...