Gå til innhold

sprinkelseng, kurv eller vugge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hva synes dere med erfaring er best for barnet i begynnelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde kurv med hjul på til mathias de 6første mnd.. frem til han bynte å snu seg selv.. va veldi greit for rulla den bare i stua om mårran og så sov han der på dagen å rulla inn på kvelden !! :-)

var en veldig koselig kurv da!! Men da han blei mer aktiv bytta vi over til sprinkelseng da!!

blir å gjøre det sånn den her gangen å !

Skrevet

Vi skal ha/har hatt sprinkelseng på soverommet, og kurv oppe i stua.

Skrevet

Ska gjøre d likedan som med gutten våres :)

Kurv på soverommet de første 3 mnd og vugge i stua til å sove lur i/ ha uro på ;)

Når kurven e for liten blir d sprinkelseng :)

Skrevet

Vi blir å ha kurven i stua, den er liten og lun. Eldstemann sov i den til han var 5 mndr, da ble den for liten. Oppe på soverommet skal vi ha vugga. Vil egentlig ha kurven på soverommet og vugga på stua, men vugga tar for stor plass nede i den lille stua vår. Når kurven og vugga blir for små, er det over i sprinkelseng (som storebror fortsatt bruker, blir ny seng på han når den tid kommer)

Skrevet

Vi har kjøpt både kurv og vugge. I tillegg skal jeg kjøpe den amme madrassen (dry kid?) hørt mye positivt om den. Kurv og amme madrass er noe av det jeg savna til de to første.

Skrevet

Ammemadrass var helt super, hadde det på første barnet i lang tid. Føltes mye sikrere når hun ble ammet på natten og vi somnet. Vi hadde den og i sprinkelsengen for da var det enkelt og forflytte henne fra den til seng under natten.

Skrevet

jeg hadde kurv til ronja på vårt rom første mnd.. deilig med tanke på amminga og ha henne hos oss... nå skal jeg låne meg ei skikkelig fiiin vugge.. skikkelig gammal er den og:D også går jeg over til sprinkelseng:)

Skrevet

man gjør det enkelt..sikkert gammeltenkning,-men hvorfor gjøre det dyrt og vanskelig..? -Her i huset får Matheo en sprinkelseng hvor vi bruker bagen fra vogna den første tida..på dagtid har vi lekegrinda hvor vi også bruker bagen fra vogna..de trenger ikke mere enn det.. -og alt skal jo brukes over lengre tid likevel..ikke trenger vi å stresse for å bli kvitt ting etter 6mnd heller..altfor kort tid for så dyre møbler. -Har to fra før og da så man lett hva man klarte seg fint med og hva man kunne fint hvert foruten.

Synes det er så mange der ute som stresser/ tenker unødvendig mye på hva de trenger å ha i hus..MYE av det er unødvendig .. selvfølgelig er det morro!!! -men fortsatt unødvendig.

Skrevet

Jeg hadde vugge(arvestykke) til gutten min. Min opplevelse av den, var at den var for stor.. Han var fryktelig urolig i den, så han endte som oftest med å sove i vognen istedet.(vuggen var ikke liten, altså)

Så fikk han sprinkelseng senere, når han begynte å klatre rundt..

Denne gangen låner jeg en kurv/liten vugge av søsteren min, så får baby ta over sprinkelsengen til sønnen min når baby begynner å klatre. Da får gutten en større seng :)

Klart, det kunne lett blitt dyrt, dette, men jeg er så heldig at jeg har lånt, skal låne og skal få seng. Så eneste jeg har måttet betalte på senger for de 2 barna til sammen, er madrasser og 1 sprinkelseng :)

Skrevet

Vår første hadde vugge på soverommet og kurv i stua. Da hun ble 5 mnd fikk hun sprinkelseng, for da var både vugga og kurven for liten. Det fungerte veldig bra hos oss, da vi hadde hund og han kom ikke oppi vugga.

Denne derimot får vugge på rommet og lekegrind i stua, slik at storesøster ikke kommer oppi så lett.

Skrevet

He he... Vi hadde to vugger (en på soverommet og en på stua) samt sprinkelseng (brukte ikke denne før han ble 6 mnd). Men lånte alle sammen. Litt usikre på hva vi skal gjøre denne gangen ettersom alt er levert tilbake og i bruk hos de som har dem.

Tenkte på å kjøpe en sånn babybay (eller en av de som ligner på dem). Virker deilig å slippe å stå opp for hver gang hun skal hentes i vuggen og legges tilbake. Der kan man jo bare skyve barnet inn i sin del. Men den er jo litt dyr (over 2000 kr) og brukes ikke så lenge. Litt usikker med andre ord. Sprinkelseng blir det uansett etterhvert, men førstemann likte ikke så godt å ligge i den da den ble så stor (man kan jo selvsagt lage et lite " rede" med ammemadrassen og tepper, men tror allikevel at jeg skal ha en vugge eller babybay.

Skrevet

vi har sprinkelseng på soverommet, og vogge i stua :)

Skrevet

Her er planen sprinkelseng på soverommet og vugge i stua. Vuggen er etter min oldefar og står egentlig hjemme hos mine foreldre, så når vi ikke trenger den lenger er det bare å levere den tilbake.

Skrevet

Låner en kurv som er fra min familie til dagsoving, den skal stå i stua. På soverommet låner vi en seng morfaren til mannen min har snekret. Den har imidlertid ikke så høye kanter, så når babyen er ca halvåret skal han over i en sprinkelseng fra Ikea som vi har kjøpt brukt. 3 soveplasser-betalte 200 kr. Synes vi har sluppet billig unna:)

Skrevet

Hjemmelaget arvet vugge i stua og Hensvik sprinkelseng fra Ikea til soverommet :)

Skrevet

Har Leandervugge etter andremann (gave fra svigermor) hengende i stua (så hund og storesøsken ikke kommer til) og sprinkelseng på soverommet, men det blir vel samsoving med mammaen om natten i alle fall så lenge det nattammes. Med stor seng og egen dyne letter det nattskiftet og kjennes trygt og greit ut for alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...