:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 jeg hater at folk går i demonstasjoner, eller i tog sånn generelt sett. jeg syns folk i flokk er skummelt. men jeg forstår dem godt. fatter ikke hvorfor dagbladet ønsker å tråkke på mennesker på den måten. syns foresten det er flott at det reageres med relativt rolig tog (selv om det var ulovlig).
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Nei, Vi er alle redde for å ytre vår mening. Enten blir man stemplet som motstander av ytringsfriheten, som rasist eller dum i huet. Med tanke på at det på søndag er morsdag, valentines, fasteaven og to bursdager makter jeg ikke demonstrasonsdiskusjon idag
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2010 hehe... jeg har ikke sønnen min på morsdagen en gang, så jeg har bestemt at det ikke fins noen morsdag-valentines-fastelavensdag i år (eller tok en liten mini fastelavn i dag )
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Støtter ikke at dagbladet trykket tegningene, og bra at demonstrasjonen gikk relativt rolig for seg.. Men at de "truer" med terror på norsk jord synes jeg er skremmende!!!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2010 ja, og det ba også dagbladet om når vi så hvordan det gikk i danmark. jeg syns norske muslimer har taklet denne situasjoen ekstremt bra i forhold til enkelte danske muslimer.
LivetErEnLek Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Diskusjon og diskusjon fru blom. Det er i alle fall en tråd om det på anonym forum hvor de sitter og lirer av seg, den ene dummere enn den andre og gjemmer seg bak anonymknappen. Kjenner jeg får lyst til å forlate hele dib hvis de som sitter bak nickene her gjenspeiles i de verdiene og holdningene som kommer frem der :-(
solstråle69 Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Dagbladet hadde ikke trengt å trykke, og muslimene kan godt slække litt. Muslimene hadde nok hatt større sympati hos meg, hvis de ikke hadde vært så "ufine". Synes de har et forferdelig vulgært språk, og bruker trusler så fort de har mulighet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2010 ja noen få er ufine, det er jeg enig i. men jeg syns det viser at intregreingen har kommet langt når de samles om et tog som går så bra for seg og som tar avstand fra vold på den måten det ble gjort. jeg er egentlig litt inponert over hvor lett veldig mange har tatt på det. foreksempel muslimskråd (er det ikke det det heter?)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2010 ja jeg klarte å bevege meg inpå der. vet ikke hvorfor jeg gidder i grunn. ikke tenk sånn! jeg er ihvertfall overbevist om at dette ikke er holdninger som maioriteten innehar altså-
ULriKke73 Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Mine syn er som følger: Ja, det var riktig av Dagbladet å trykke bildene. Ytringsfriheten står sterkt i Norge. Ja, det var helt greit at det ble arrangert et fredelig demonstrasjonstog i dag. Igjen... ytringsfrihet. Nei, det er ikke ok, og blir egentlig ganske latterlig, når noen "truer" med "11 sept." i Norge. Når det gjelder streiken blant muslimske taxisjåfører i Oslo.... For dumt. Det blir sammenblanding av roller. Og for å klaregjøre helt til slutt.... Nei, jeg er absolutt ikke en frp'er... selv om jeg veit det nesten kan høres slik ut i denne saken....hehe...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2010 hehe... nesten litt trist at man må påpeke at man ikke er en Frper i sånne her debatter. men jeg forstår godt hvorfor du gjør det..hehe jeg er i hvoedsak enig med deg. de har full rett til å trykke de tegningene - men jeg syns alikevel at det er et dårlig valg og at det ikke fører med seg noe bra. litt som å sitte på bussen å si til damen ovenfor "du er ordentlig stygg og det kan jeg si fordi vi har ytringsfrihet" - selv om det ikke blir det samme men alikvel. begge deler er dårlige valg, etter min mening
solstråle69 Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Det jeg synes er veldig rart oppe i det hele, er hvorfor muslimene skal "beskyttes" så voldsomt? Blir liksom helt idiotisk å høre på for meg! Hvor mange karikaturer finnes det ikke av Gud og Jesus? Norge er jo et kristent land, men det er jo helt "ut" - mange her inne er jo livredd for at barna utsettes for kirkebesøk! De samme mennesken er helt over seg av forferdelse på grunn av denne saken! Forstå det den som kan...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. februar 2010 jeg er heller ikke for karikaturer av gud og jesus! og jeg ble temlig overasket når mine venner som er jehovas vitne fatisk strekte under i biblen på det de syns var viktige sitater. det kunne jeg ikke gjort. kirkebesøk er greit, moskebesøk er greit, men prester og tilsvarende som forskynder ovenfor mitt barn når jeg ikke er til stede og kan forklare er ikke ok. - men det er greit at du ikke forstår det. vi har jo prøvd oss på den diskusjonen før.
solstråle69 Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 Hi, hi - ja, det er nok like greit å la den diskusjonen ligge. :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 12. februar 2010 hehe... ellers blir det litt mye for meg på en kveld altså. det er begrenset hvor mange diskusjoner jeg takler på en dag
ULriKke73 Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Ja, ikke sant... Jeg må si at jeg absolutt er for at Norge skal være et flerkulturelt land. Jeg ser på det som en berikelse for vårt samfunn at det er mennesker i Norge med en annen kulturell bakgrunn og en annen relgion enn etniske nordmenn. Men... det som er et faktum og som ikke må undertrykkes, er at Norge er et moderne samfunn. Mange av de "gamle" (og ofte kalt mer ekstreme) religiøse holdningene fra noen andre relgioner passer dårlig inn i et mer moderne samfunn. Vi har på mange områder kommet langt i Norge, og jeg mener at de som ønsker å berike vårt samfunn med sin kulturelle (og relgiøse) bakgrunn også må ha dette i tankene. Ting som likestilling og ja... som eksempelet i dag, ytringsfriheten, står sterkt i det norske samfunn......
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 12. februar 2010 har du sett "det nye landet" på nrk? det er en 5 episoders dokumentar om invandringens historie i norge. det er super interesangt jeg er enig i at vi skal fremme likestilling og andre viktige saker! men jeg tror det er bedre måter å gjøre det på en "skal du bo her så må du være som oss"... hehe.. om man skal si det litt stykt. av ikke etnisk norske så er det langt flere kvinner en menn som tar utdanning foreksempel. kanskje menn blir litt glemt?
ULriKke73 Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Ja, har sett serien på NRK. Veldig bra serie. Jeg er ikke opptatt av at alle som ikke er etnisk norske skal "bli som oss". Er mest opptatt av at man skal også tilpasse seg det samfunnet man lever i. Norge er et moderne samfunn, ergo må både kultur og religion til en viss grad tilpasses dette. Kjenner mange som ikke har samme kulturelle bakgrunn som meg, og ingen av dem har problemer med å leve i et moderne samfunn og dermed tilpasse den kultur og religion de har til å passe inn i dette samfunnet. Nok en gang.... må ikke bli som meg (bli som oss, eller forsvinn-påstanden) men man må alltid være tilpasningsdyktig nok til å tilpasse seg det samfunnet man lever i..... mener jeg :-)
ULriKke73 Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 I bibelen finner du mange innslag som heller ikke er så forenlig med det moderne samfunnet vi lever i..... dermed er heller ikke disse meningene fra bibelen så fremtredende lenger Den kristendommen som de fleste av oss (som er kristene) praktiserer i dag er tilpasset det samfunnet vi lever i... i 2010 ;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #20 Skrevet 12. februar 2010 ja, jeg tror vi i bunn og grunn er ganske så enige. og det er et fasinerende tema det er så mange nøyangser og så vanskelig å diskutere. for det blir som å diskutere franskmenn eller dansker. det blir for mange individer til at det går spesielt bra.. hehe. jeg gleder meg til vi får dette som fag på skolen
ULriKke73 Skrevet 12. februar 2010 #21 Skrevet 12. februar 2010 Ja, det er et spennende tema. Ulike kulturer og religion er, etter mitt syn, med på å gjøre det norske samfunnet mer... tja, hva skal man kalle det... komplett og nyansert kanskje. :-)
lille sprelle Skrevet 13. februar 2010 #22 Skrevet 13. februar 2010 Hmmm av alle debatter som har foregått og påstander/synspunkter/fakta som har kommet frem om innvandrermiljøene og deriblant muslimene er det jo underlig at mannfolka først reagerer når det gjelder noe som er kreert for at de skal reagere. Det betyr jo å gå på limpinnen etter min mening. Å tie ihjel "erting" har alltid vært beste middel for den som blir ertet! (hvor er de når det gjelder tvangsgifte, mishandling, kjønnslemlestelse osv?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå