Gå til innhold

Flere som har brukt opp dåpspengene til barna sine ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine måtte tømme sparekontoene til oss barna de for de hadde så dårlig råd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du virkelig at foreldrene bruker av dåpspenger fordi de ikke vil bruke sine egene??? Hallo...noen hjemme?

Skrevet

Aksjer har du ingen garanti for at skal vokse. De kan likegodt være vært null kroner før barnet blir ti...

Skrevet

det har ingenting me då være korrekt å gjøre :P

men dåpspenger og bursdagspenger er barna sine!!!

jeg har funnet ut av erfaring at det er vanskelig å betale tilbake pengene, så dermed skal disse pengene bli der de er.

men om man virkelig har det så trangt med penger at man må ta av barna sine, er det vel snakk om prioritering av pengene deres? :) :)

Skrevet

Tyveri?!

Du mener da virkelig ikke at foreldre STJELER fra barnet sitt om de bruker av pengene deres til noe de trenger?!

Skrevet

Perfekt og selvhøytidlig? Jeg er IKKE selvhøytidlig, og LANGT fra perfekt, men å bruke barnas penger, når du sier du sparer på barnetrygden er tyveri, og så utrolig lavmål!!!

Hvorfor bruker du ikke barnetrygden, og lar det stakkars barnets penger stå ifred?

Skrevet

Hun skreiv det selv, les HI!

Har ikke rørt barnetrygda, skriver hun!

Skrevet

Syns mange av dere damer er veldig raske til å dømme her!!

HI skriver ingenting om hvorfor disse pengene er brukt, og hva de er brukt til. Mulig de har blitt brukt til noe barnet/barna trenger. Da mener jeg det er helt OK.

HI sier jo også at de sparer barnetrygden. Dette er kanskje en måte å betale tilbake det de har tatt/lånt av barnet/barna.

Syns det er ille at dere skal dømme med en gang slik mange her gjør. HI har ikke sagt noe om hva som ligger bak, så kom ned fra deres høye hester...

Skrevet

Det finnes ingen garanti,aksjer går opp og ned de men i beste fall kan de stige betraktelig. DEtte er ting man ikke rører for å kjøpe seng ol. Er uansett fullstendig feil og røre penger som hører til barna når de har potensiale til å stige. Vanlig folkeskikk. Har man 1000 kr i "lomma" etter dåpen og betaler tilbake uken etter ser jeg ikke det store problemet...

Skrevet

JEG dømmer ikke, jeg sier hva VI gjør og hvordan jeg tenker om å bruke dåpspengene. jeg synes ikke HI er en dårlig forelder fordi!

Skrevet

Jo, så absolutt! Om barnet trenger noe, så bruker man barnetrygden! Dåpspenger, gåver, ALT barnet får, er barnet sitt, og da tar man ikke det! Så dette kaller jeg tyveri. Lavmåls foreldre, virkelig!

Skrevet

LilleToa <3 håper spiren blir!

Jo du er dømmende!

Skrevet

Hormoner på gang, 21.35??

Ingen som sier at du dømmer, men mange av de som har svart som dømmer HI nord og ned uten å vite bakgrunnen eller hva pengene er brukt på.

Skrevet

Pengene deres ja. Barn pleier ikke forsørge seg selv før de er 18, gjør de? En 3 åring skal ikke behøve å betale for barnesengen fordi foreldrene ikke har vett nok til å spare eller kjøpe billig.

Skrevet

masse hormoner ja :)

jeg synes jo synd i de som er nødt å bruke opp dåpspengene til barna sine, for det er jo ikke en ønsket situasjon?

vi har hatt det tøft pengemessig en periode, og vi kunne ha brukt pengene til vår datter men jeg står sterkt på det at det er HENNES penger og vi har ingen rett til å bruke de. SELV om vi betalte tilbake en annen gang :)

og jeg er glad vi gjorde det slik...

vi er voksne folk som bør klare seg på egenhånd uten hjelp fra ungene :) mener jeg!

Skrevet

mener du at det er bedre å få penger fra sosialen hvis det kniper? Mye av pengene går jo til barna. Jeg fikk ikke noen dåpspenger da jeg ble 18 og er glad for at mine foreldre hadde vet nok til å bruke disse pengene fordi de hadde det trangt.

Skrevet

hvem har sagt noe om sosialen? :)

i våre tilfeller har det alltid gått bra. må man kjøpe first price-produkter en mnd så må man bare det. (et eksempel).

men hvordan kan man få penger fra sosialen om det kniper en mnd eller 2??

Skrevet

hvem har sagt noe om sosialen? :)

i våre tilfeller har det alltid gått bra. må man kjøpe first price-produkter en mnd så må man bare det. (et eksempel).

men hvordan kan man få penger fra sosialen om det kniper en mnd eller 2??

Skrevet

Nei, pengene var en gave til barnet og står nå på sparekonto. Kunne ikke falle meg inn å bruke de på meg selv, eller til regninger og sånn.

Men har ikke helt bestemt meg om at pengene skal stå der til han fyller 18, eller om vi skal bruke deler av de til noe som han virkelig ønsker seg i barneårene. Som en skikkelig sykkel el noe sånt. Det kan jo også være et fint minne.

Skrevet

Vi brukte pengene snøen fikk til dåpen på ny vogn og nytt bilsete til gutten.

Skrevet

Kunne aldri fallt meg inn å bruke dåpsgavene til husholdning kostnader.

Og når man får barn så bør man jo klare å kjøpe utstyr de trenger uten at de koster det selv ,fra pengegaver. Tipper "mini'ene" deres blir kjempegalade når de er 18 og ikke har penger i banken fordi de fikk seng eller bilsete som småbarn.

Latterlig.

Om barnet hadde fått smykker og ting i dåpsgave, ville dere da solgt de for å få penger til det dere trengte?

Fordi om det er cash så er det fortsatt barnet sitt. Og jeg er enig med de over, dette er tyveri

Skrevet

Må vi, så må vi.

Har ikke rørt de enda men frøkna er bare 7 mnd da.

Alle kan komme i en knipe, det er sikkert fler som har brukt av disse pengene og ikke tør å innrømme det.

Foreldrene mine brukte det de trengte av dåpspengene mine da jeg måtte ha synsundersøkelser og briller.

Det er viktigere at barnet sitter trygt og sikret i en bil enn at det har 1000 kr (eller hva du bruker på bilstol) når det blir 18 år, er du ikke enig i det 22:20?

Og man kan betale tilbake ja..!

Skrevet

Dette er vel skivebom!

De mangler jo ikke penger, de har barnetrygda, som er foreldrenes og som etter intensjonen skal brukes til utgifter ved det å ha barn.

Er ganske få som dømmer de som bruker pengene til barnet som "last resort", men det gjelder ikke disse foreldrene!

Skrevet

Nå var jeg såpass fornuftig at jeg hadde grei inntekt,hus og ett stabilt liv før jeg fikk barn. Så mine barn sitter både sikkert i bilen og har fortsatt dåpspenger på konto.

Jeg skjønner heller ikke hva som skal skje som setter meg i den situasjonen hvor jeg MÅ ta barnas penger for å overleve.

Jeg ville nok heller lånt penger, jobbet overtid eller liknende før jeg hadde tatt barnas dåpsgaver for å kjøpe bilsete ja.

22:20

Skrevet

I alle fall brukt opp egne penger først!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...