Gå til innhold

Flere som har brukt opp dåpspengene til barna sine ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har vi.....vi har spart barnetrygden da, men kommer det trange tider bruker vi den å.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ha? Men de gavene var vel ikke til dere vel men til barnet?

Jeg bruker ikke mitt barns penger nei.

Har lukket konto og det skal den bli i 18 år til..

Skrevet

Trodde dåpspengene var barnets penger. Du er en tyv!

Barnetrygden derimot er en støtte til foreldrene, som mange bruker for å få endene til å møtes...

Skrevet

ja du er ikke alene,tabu men ikke så unormalt nei..

Skrevet

Skam deg! Virkelig! Tenk å stjele fra små barn...

Skrevet

Nå er ikke vesla døpt enda, men om hun får penger i dåpen så skal de settes inn på hennes konto, og der skal de være til vi trenger dem til HENNE. Vil ikke leve på min datters penger...

Skrevet

Jeg er sjokkert! Dette er bare utrolig simpelt gjort!

Skrevet

Nei det kunne virkelig ikke falt meg inn. Hadde heller lånt penger av foreldre eller venner enn å ta av barna sine gaver, de pengene er jo forbeholdt dem. Barnetrygden er noe annet, den bruker vi til klær og mat som barna trenger.

Skrevet

21:17, du overdriver noe utrolig. Selv om de pengene ble gitt som dåpsgave til barna vet man ingenting om His situasjon. Dersom man feks må på sosialen for å overleve regner de med barnas penger som familiens midler og man får ikke hjelp om det er penger der. Går automatisk ut fra at disse pengene etterhvert havner tilbake, når situasjonen er en annen. Å sulte eller ikke få betalt husleia er værre enn å ikke ha ekstrapenger på bok, som man uansett er for ung til å vite om eller ha glede av.

Skrevet

tyv...for noe tull. Pengene går som oftes til barna uansett. Dere kan jo bare si at barnetryden betaler tilbake dåpspenger.

Må bare si at jeg synes man er en idiot hvis man har drit dårlig råd og ikke "låner" penger fra barna sine. Men her inne er det vel flere som mener sosialen bør betale husleia før dåpspengene går.

Skrevet

vi å,siden de ikke trenger de har vi lånt..drit i hva disse omg damene sier.Bare husk å betale tilbake når muligheten er der.

Barnet ditt komme nok til å låne massse penger av dere opp etter årene også :)

Skrevet

Dåpspengene er på lukket konto frem til småen er 18 år, samme med resten av pengene han får her og der, slik at han har så han eventuelt kan ta lappen om jeg ikke får spart opp nok til han, kjøpe seg bil eller investere i noe annet viktig. Det er jo hans penger, så da får han selv bestemme hva han vil bruke pengene sine på.

Jeg ser på dåpspenger som en start på sparing. Hadde jeg brukt av de hadde jeg isåfall betalt tilbake så fort jeg hadde fått penger igjen.

Skrevet

Det har vi også gjort! Men har kun kjøpt ting som mini trenger og har bruk for! Noe han har glede av.

Ikke kom her å kall det for tyveri osv..

Skrevet

Er vel ikke tilfelle når en sparer på barnetrygden, som er foreldrenes penger!

Det var prioriteringen av hvilke penger som ble brukt som gjorde mor til tyv. Om det ikke var noen annen utvei, er det jo nesten nødverge, og det er noe annet.

Jeg står på mitt, denne moren har stjålet fra barnet sitt!

Skrevet

Går jo an å betale dem tilbake da, tviler på det er snakk om tusenvis av kroner!

Skrevet

Ha, ha viste at alle de perfekte, selvhøytidlige mødrene ville komme frem. Må være fryktelig slitsomt å være så forbaska korrekt.

HI

Skrevet

Tja, nå sier jo HI at de sparer barnetrygden, så h*n kan jo ikke ha så dårlig råd da...

Skrevet

Så innmari dumt av dere som skriver inn at hun er en tyv osv osv!

Hvaom du hadde kommet i en skikkelig krise da?? Og MÅTTE ha penger?? hadde dere ikke feks LÅNT pengene da??

Dessuten så er det viktigste at Barnet har det han /hun trenger, ikke pengene!

TÅPELIG!

Skrevet

hvem er det som bruker opp ungene sine penger da? :o

nei her har vi lukket konto på datteren vår, og BEGGE foreldrene må skrive under om noe skal taes ut. og det skjer bare ikke uansett hvor mye vi sliter. alt går bra uansett. nå har hun ganske mye innpå også, for vi setter over penger når vi har litt til overs, og det blir noen hundrelapper i mnd hvertfall.

Skrevet

Spørs hva pengene hadde gått til.. Barnetrygden blir aldri mine barns penger, de skal gå til ekstrautgiftene det er å ha barn; strøm, mat osv. Hadde ikke brukt dåpspengene på regninger, men hvis barna trengte ny seng og vi ikke hadde hatt penger..hvorfor ikke?

Skrevet

Ja, dette står det respekt av. For noen resurssvake sjeler enkelte er. Om man låner er en ting, men utifra his innlegg er det ikke snakk om låning. Patetisk.

Skrevet

Det tok ikke mange minuttene før dette innlegget hadde fått over 20 svar ser jeg..:) Typisk hysteriske dib-folk.

Det er da bare til å betale tilbake når en har litt penger til overs? Tviler på barna merker noe til det.. og hvis pengene blir brukt på barna er det jo ikke noe problem.

Skrevet

Handler ikke om å være perfekt, men du kan da bruke dine egne penger (barnetrygden) før du stjeler fra barnet ditt!

Er du i en knipe og ikke har annet å ta av blir situasjonen en annen!

Skrevet

Det er å stjele hvis man selger aksjer eller aksjefond som skal vokse til barnet er 18. Man frarøver barnet en evt avkastning på pengene. Det kaller jeg tyveri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...