Gå til innhold

Føler meg så teit


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på ultralyd,og vi fikk vite kjønnet. Fikk vite at det er en gutt.

Jeg har to gutter fra før, og ønsket meg veldig en jente.

Føler meg så teit som ble skuffa, jeg burde jo bare være fornøyd når barnet er friskt?

 

Er det noen andre som føler det slik,eller er det bare meg?

 

..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heldig for jeg fikk ønsket mitt! Ønsket meg aller mest jente og det blir to jenter :)

Hvis det hadde blitt gutter hadde jeg blitt veldig skuffet. Og dette er mine første barn. Nå tenker jeg at det holder med de to og at jeg ikke trenger å få fler (kjærsten er ikke helt enig) mens hvis det hadde blitt gutter ville jeg snart prøvd å få en jente i tillegg.

Jeg er ikke i tvil om at man blir like gla i barna sine uansett kjønn, og når de kommer så kunne man sikkert ikke tenke seg å bytte kjønn eller noe. Men det er lov å ønske seg! Og det er såklart lov å bli skuffet.

Rart hvordan det er lov å ønske seg helt til man faktisk er blitt gravid. Da blir alle gravide plutselig fullstendig uten noen ønsker annet enn for barnets helse.

Hva har egentlig barnets kjønn med helse å gjøre? Det at barnet er friskt er jo en helt annen sak enn hvilket kjønn det blir. Hvorfor nevnes alltid de vidt forskjellige tingene i samme setning? Tror det startet med en litt skuffet vordene mor eller far.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du lov å være skuffet, så lenge du ikke lar det gå utover barnet når det blir født. Er jo ikke dens skyld.

 

Tror nok det er ganske mange som ønsker noe og blir litt skuffet, men for de fleste snur det nok litt når de venner seg til tanken og babyen kommer. Kan jo være kjekt for guttene dine å ha brødre, de har kanskje mer tilfelles når de er samme kjønn og kan få mye glede av hverandre. =)

 

Vi har vært litt redd for å ønske for mye nettopp i frykt for å bli skuffet. Kunne selvsagt tenke meg minst en datter, men hadde vi fått bare sønner så hadde det blitt supert også. Så jeg innstilte meg på gutt og tenkte at blir det jente så blir det bonus... (men nå er det jente vi venter, så da håper jeg jo litt på at vi får en gutt senere, men får vi bare jenter er det også supert. Her er alle velkommen uansett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er alle velkomne. Og jeg kommer til å elske dette barnet like mye som de to jeg har ifra før :)

 

Men ble litt skuffet. Og så vet jeg at jeg kommer til å ville prøve igjen senere, har heldigvis ikke noe hastverk, er 22 nå :) Så kan få en attpåklatt om ti år om jeg vil :) hehe.

 

Skuffelsen har gitt seg nå, nå gleder jeg meg til gutten kommer. og så kan han jo arve! :) Hadde det vært jente måtte jeg kjøpt alt nytt :)

 

Tenker positivt nå, tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Ikke føl deg teit og lei deg. Det er en helt naturlig reaksjon, og den kommer spontant fordi man har sett for seg noe. Når man har fått tenkt igjennom situasjonen litt og vent seg til tanken, så er man kjempeglad for barnet uansett kjønn og det overskygger alt annet. Du sier til og med selv at du allerede tenker litt annerledes nå, som at den lille gutten kan jo arve av storebrødrene sine osv. Og det er jo kjempefint!! Ikke bare kan han arve, han vil også lære masse av brødrene sine og de får sikkert et kjempefint og tett bånd. En annen fin ting å tenke på er jo at ofte så er gutter spesielt glad i mamma'n sin, og det er jo en deilig tanke.

 

Fortsett å tenke positivt som du gjør, og det er helt normalt å få den reaksjonen du gjør.

 

Lykke til med den lille gutten din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur nok at nesten alle jenter har lyst på ei jente. Eg er absolutt ein av dei. Håpte på at eg skulle få jente no, men får gutt. Viss eg får gutt igjen neste gang (viss eg blir gravid igjen da), så blir nok eg minst like skuffa som du er no!! MEN, det betyr IKKJE at me ikkje blir like glad i guten når han kjem ut!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

marimia: jeg er helt uenig med deg! Jeg ønsket meg veldig en gutt og ble veldig glad da jeg fikk vite at vi skulle ha en sønn forrige gang. Hadde en veldig sterk "magefølelse" og det var deilig å få det bekreftet på UL. Denne gangen har jeg tenkt at det hadde vært kult å få en bror til gutten min, men tenkte allikevel det kunne vært koselig å få oppleve å få en av hvert kjønn. Vi er heldige og skal ha en jente nå :-D Det er veldig koselig, men jeg klarer ikke helt å løpe i butikken og kjøpe masse rosa for det. Jeg er rett og slett ikke den type jente... Vår jente blir nok en litt tøff og kul jente, ikke en rosa liten dukke :-D (he he mener det ikke stygt altså)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Føler meg så teit som ble skuffa, jeg burde jo bare være fornøyd når barnet er friskt?"

 

Ser jo nesten ut som det er bare jeg som mener dette, men ja, jeg syns det er teit å bli skuffet...

Men hvis det hjelper, så syns jeg det er idiotisk å ønske seg det ene eller andre i utgangspunktet, og ser jo at mange gjør akkurat dette.

Bare min mening da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...